Societat

La ‘Gerunda' començarà a perforar el segon túnel a l'abril

Adif inicia els treballs per desplaçar la tuneladora fins al punt on ha de començar a foradar el segon túnel del TAV a Girona

La màquina excavadora ha estat aturada cinc mesos per sotmetre's a una revisió tècnica

L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries (Adif), ha anunciat avui en un comunicat l'inici dels treballs per desplaçar la tuneladora Gerunda com a pas previ per a començar la perforació del túnel Girona II.

La tuneladora que forada els túnels urbans del TAV a Girona es troba actualment a l'espai de la nova estació. Aquí hi va arribar al setembre després de perforar el primer túnel urbà de 1,3 km de llargada i s'ha estat cinc mesos sotmesa a una completa revisió.

Ara, un cop revisada, els treballs se centren en desplaçar la Gerunda, mitjançant la col·locació de dovelles, pels 625 metres de llargada de l'estació.

Les previsions d'Adif és que en un mes l'enorme tuneladora hagi arribat al lloc on ha de començar a perforar el segon túnel, d'1,7 km de llargada i que va des de l'estació fins a Fontajau. Aleshores, després d'una altra parada tècnica, la perforació començarà a mitjan d'abril. La construcció del túnel Girona II durarà sis mesos.

A més, el gestor ferroviari està ultimant l'estructura interior de la nova estació, que tindrà una longitud de 640 metres, una amplària de 58 metres i una profunditat de 26, i que disposarà de quatre vies amb dues andanes centrals.

Des de desembre de 2010 ja estan en funcionament 75 quilòmetres de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i França, que formen part del primer corredor transfronterer de mercaderies en ample internacional entre l'Estat i França.

El corredor, que connecta la zona portuària de Barcelona amb Perpinyà, ha suposat una inversió de 337 milions d'euros i compta amb 168 quilòmetres de via, dels quals 75 pertanyen a la línia d'alta velocitat i la resta a línies d'ample convencional en les quals s'ha instal·lat el tercer carril per al seu ús en ample internacional.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.