Canals

Distinció en format reduït

Sense pràcticament haver crescut de mides, el nou Lancia Ypsilon té dues portes a cada costat que el fan ser més pràctic. I exhibeix un cos elegant, inspirat en el del Delta, el germà gran

Des de l'inici de la seva existència, el 1985, s'ha anat veient el Lan­cia Ypsi­lon com un cotxe dis­tin­git entre els de la seva cate­go­ria. És una carac­terística que manté fidel­ment en la gene­ració nova, que pre­senta com a gran nove­tat dues por­tes a banda i banda –les del dar­rere molt ben dis­si­mu­la­des– i dotada d'una figura que, igual com l'escul­tu­ral Delta, té classe i elegància. Segons Lan­cia, el nou Ypsi­lon esdevé el vec­tor d'imatge de la marca ita­li­ana, que pre­veu que aquest model aca­parà la mei­tat del seu volum glo­bal de ven­des.

Tot i que de mides és pràcti­ca­ment idèntic, el nou Ypsi­lon supera a bas­ta­ment el seu ante­ces­sor. Cons­truït amb mate­ri­als de gran i molt gran resistència, és nota­ble­ment lleu­ger –només amb motor tur­bodièsel supera els 1.000 kg– i ben inso­no­rit­zat. Té més superfície de vidres i el male­ter ha gua­nyat 30 litres de volum útil –en total, 245– i les dues por­tes poste­ri­ors fan més fàcil l'accés a les dues pla­ces poste­ri­ors, una mica jus­te­tes perquè les mides són les que són. Estètica­ment, l'habi­ta­cle és en si mateix una expressió de bon gust en plena con­cor­dança amb l'aspecte extern del cotxe. I, fidel a la tra­dició, el qua­dre d'ins­tru­ments con­ti­nua en la part cen­tral del davan­tal.

Els motors, no gaire potents però sí molt sobris en con­sum i de poques emis­si­ons, refer­men el caràcter emi­nent­ment urbà que sem­pre ha tin­gut l'Ypsi­lon. De moment n'hi ha dos de gaso­lina i un tur­bodièsel, tots tres amb Start/Stop de sèrie i amb pos­si­bi­li­tat de canvi semi­au­tomàtic pel revo­lu­ci­o­nari pro­pul­sor 0.98 Twin Air, bicilíndric i sobre­a­li­men­tat per tur­bo­com­pres­sor. Més enda­vant arri­barà el motor 1.2 Fire bi-fuel, que fun­ci­ona indis­tin­ta­ment amb gaso­lina o gas liquat (GLP).

El nou Ypsi­lon es ven en tres nivells d'equi­pa­ment, Sil­ver, Gold –el que es dema­narà més– i Pla­ti­num, tots amb qua­tre air­bags i con­trols d'esta­bi­li­tat i d'ajuda a l'arren­cada en pen­dent. L'aire con­di­ci­o­nat i la ràdio CD que­den reser­vats per al segon nivell i els air­bags late­rals davan­ters, el cli­ma­tit­za­dor, els llums de boira, el con­trol de cre­uer i els coman­da­ments de ràdio al volant for­men part del com­plet capítol d'opci­ons. Ara bé, el Lan­cia ofe­reix una oferta interes­sant de llançament que, segons ver­si­ons i moto­rit­za­ci­ons, per­met dis­po­sar d'aquests ele­ments i d'algun altre –nave­ga­dor, sen­sors d'apar­ca­ment, de llums i pluja– sense haver-ne de pagar el sobre­cost.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 Fire.
1.242 cc. 69 CV i 102 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 Km. CO2: 115 g/km.
0.98 Twin Air.
875 cc. 85 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 Km. CO2: 99 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 1.3 Multijet II.
1.248 cc. 95 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 Km. CO2: 99 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos, 257 mm/Tambors, 203 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,842/1,676/1,666 m.
PREUS:
De 12.500 euros (1.2 Silver) a 18.200 euros (1.3 Platinum).
WEB:

Sis-centes combinacions

Amb setze colors per a la carrosseria –incloent-hi quatre combinacions bicolor–, tres nivells d'equipament, sis revestiments interiors –tela amb dues tonalitats, teixit de tacte avellutat o pell– i tres tipus de llandes d'aliatge, personalitzar el nou Ypsilon és ben senzill. Segons Lancia, la combinació dels diversos factors possibilita més de 600 variants.

Sense confusions

El diàmetre del tub d'entrada de combustible dins el dipòsit correspon exactament amb el de la mànega del tipus de carburant amb què funciona el motor, la qual cosa impedeix el risc de confusions en les aturades a les benzineres. És el sistema denominat Smart Fuel, en què el tap convencional va fixat a l'interior de la tapa exterior, per fer més còmoda l'operació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.