Societat

Tecnologia

Whatsapp obre la porta a la publicitat

Meta introdueix anuncis als “estats” i canals “patrocinats” i de pagament

La tecnològica assegura que el servei de missatgeria personal no es veurà afectat per aquests canvis

La plataforma de missatgeria instantània WhatsApp deixarà de ser un dels últims oasis sense publicitat en el món de les aplicacions mòbils. L’empresa Meta –propietària també de Facebook i Instagram, entre altres– ha anunciat aquesta setmana que començarà a incloure anuncis a pestanya d’“actualitzacions”, on hi ha els “estats” i els “canals”.

Les empreses podran pagar ara per aparèixer als estats, que s’utilitzen per compartir imatges, notes de veu i text o enllaços amb els contactes dels usuaris, i que duren 24 hores. Això permetrà iniciar de manera senzilla converses amb l’empresa a través de WhatsApp Business, però no estaran permesos els enllaços que redirigeixin a pàgines web externes.

La segona novetat és que dins la secció dels canals, que la plataforma va activar fa poc més d’un any i que permeten difondre missatges a grans audiències, ara hi haurà la possibilitat de crear canals promocionats per atraure nous seguidors i aconseguir a una major difusió del seu contingut. A més, ha incorporat la possibilitat de subscripcions de pagament a determinats canals, on els seus propietaris podran “compartir actualitzacions exclusives a l’instant amb els seus seguidors més compromesos”, segons ha explicat la responsable de missatgeria empresarial de Meta, Nikila Srinivasan, en una conversa virtual amb periodistes recollida per Efe.

La tecnològica, però, ha volgut deixar clar que els missatges, trucades i estats personals continuen estant encriptats d’extrem a extrem no s’utilitzaran per mostrar anuncis. Meta remarca que les noves funcions només estaran a la pestanya d’actualitzacions i separades de les converses personals, de manera que si l’usuari només utilitza WhatsApp per a la missatgeria personal no notarà canvis. De moment. “Fa anys que parlem de com crear un negoci a WhatsApp sense interrompre les converses personals, i creiem que la pestanya Novetats és el lloc adequat per introduir-ho”, ha assegurat Meta en un comunicat.

A més, la companyia assegura que no compartirà ni vendrà als anunciants dades personals com els números de telèfon, els missatges personals, trucades, estats i contactes per dirigir la publicitat. En canvi, sí que utilitzarà informació bàsica dels comptes com el prefix telefònic, la localització aproximada –com la ciutat o el país–, la llengua en què està configurat el telèfon o l’edat per dirigir els anuncis. Si l’usuari ha escollit afegir WhatsApp al centre de comptes de Meta per a la resta d’aplicacions d’aquesta empresa, com Instagram o Facebook, aleshores s’utilitzaran les preferències d’anuncies que ja ha definit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia