Infraestructures i serveis

L'eix transversal continua augmentant el trànsit

El tram de la C-25 entre Vic i Caldes va registrar l'any passat 15.137 vehicles al dia, una xifra que suposa un increment del 9,5% vers el 2015

El trànsit ha crescut un 34% des del desdoblament

El nom­bre de vehi­cles que diària­ment cir­cu­len per l'eix trans­ver­sal no deixa de créixer any rere any, batent-se així, al 2016, una nova xifra rècord. De fet, el tram amb més volum de trànsit d'aquesta via que va de Cal­des a Cer­vera, és pre­ci­sa­ment el tram gironí. Segons dades faci­li­ta­des pel Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, entre en el tram Vic i Cal­des de Mala­ve­lla. l'any pas­sat hi van cir­cu­lar una mit­jana de 15.137 vehi­cles al dia. Una xifra que suposa un incre­ment del 9,5% res­pecte els 13.815 que hi cir­cu­la­ven l'any ante­rior, el 2015.

Pel que fa al tipus de vehi­cles que cir­cu­len per aquest tram, la majo­ria són vehi­cles lleu­gers -12.096-, men­tre que els pesants són 3.024. En aquest sen­tit i en relació a l'any ante­rior, es manté la tònica d'incre­ment en cada tipo­lo­gia. és a dir, hi han cir­cu­lat un 7,6% més de vehi­cles lleu­gers -amb números abso­luts, 2.007 cot­xes més al dia que al 2015- i un 10% més de vehi­cles pesants - 216 cami­ons més al dia que al 2015-.

Les dades del 2015 també indi­quen que el tram entre Vic i Cal­des és el més tran­si­tat per vehi­cles lleu­gers de tota la C-25 -li segueix el tram entre Man­resa i Vic- i, per con­tra, és el menys tran­si­tat pel que fa a vehi­cles pesants, ja que entre Man­resa i Vic en cir­cu­len 3.919. De fet, la xifra del tram gironí de vehi­cles pesats -que repre­senta el 20% de tots els vehi­cles que pas­sen per aquest tram- és infe­rior al glo­bal de la C-25, que és del 23,4%.

Les dades glo­bals de tot l'eix indi­quen que al 2016 hi van pas­sar una mit­jana de 14.311 vehi­cles al dia, dels quals, 10.948 eren vehi­cles lleu­gers i 3.362, vehi­cles pesants. Són dades que també con­ti­nuen aug­men­tant any rere any, amb un incre­ment glo­bal del 9,6% res­pecte l'any ante­rior, el 2015 i sent, sem­pre, una via més uti­lit­zada pels cot­xes que no pas pels cami­ons.

Quatre anys amb el desdoblament

Quatre anys després del desdoblament -es va inaugurar el 4 de gener del 2013- el trànsit en el tram gironí de la C-25 no ha deixat de créixer i s'ha recuperat ja el nombre de vehicles que es van perdre entre el 2011 i el 2012 a causa de les llargues obres de gairebé dos anys i mig i que van repercutir directament en el trànsit, deixant, per exemple, que al 2011 entre Vic i Riudellots de la Selva hi passessin 9.860 vehicles al dia -que significa 5.277 vehicles menys diaris dels que hi van passar l'any passat- .

Així, i des que es va desdoblar la carretera al 2013 i fins l'any passat, el nombre de vehicles ha crescut un 34,8%en aquest tram gironí de la C-25. Especialment, el creixement ha estat provocat per l'augment de vehicles lleugers -un 38% més de cotxes-, mentre que els vehicles pesants, també han continuat creixent però no amb una proporció tant alta, ja que, des del 2013, hi ha hagut un increment del 21%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia