Infraestructures i serveis

Infraestructures

La Pilastra; més d’un any d’obres

talls NOCTURNS Obert el vial al trànsit les nits de diumenge a dijous TREBALLS En un mes s’acabarà el desmuntament de la muntanya

Es pre­veia una inter­venció com­plexa –cal treure revolts i ampliar la calçada– perquè la car­re­tera de la Pilas­tra, entre Salt i Bes­canó, és un dels trams amb més den­si­tat de trànsit de la xarxa viària giro­nina. Es cal­cula que diària­ment hi cir­cu­len entre 8.500 i 13.500 vehi­cles. Fa una set­mana, però, que ja s’hi pot cir­cu­lar de nit després d’un any de talls noc­turns. Les res­tric­ci­ons de trànsit que talla­ven la car­re­tera les nits de diu­menge a dijous de 22.30 a 05.30 van començar el 19 de setem­bre del 2017. Les obres d’ampli­ació del vial van començar el 15 de març de l’any pas­sat.

La mesura–tallar el trànsit a la nit perquè els ope­ra­ris pogues­sin tre­ba­llar– havia estat una aposta de l’Ajun­ta­ment de Bes­canó , con­sen­su­ada amb les empre­ses del ter­ri­tori, com ara Hipra i Casa­de­mont, perquè les obres afec­tes­sin el mínim pos­si­ble la seva acti­vi­tat i els tre­ba­lla­dors. Però també es va pen­sar en els veïns i comer­ci­ants, amoïnats per les con­seqüències que podien tenir les obres. En aquest sen­tit, no hi ha hagut incidències remar­ca­bles i l’alcalde, Pere Lluís Gar­cia, es mos­trava satis­fet d’haver optat per aquesta decisió. L’alter­na­tiva de les obres noc­tur­nes també es va fer per una qüestió de segu­re­tat: els pos­si­bles des­pre­ni­ments de la mun­ta­nya men­tre s’hi feien els tre­balls obli­ga­ven a tallar un car­ril i col·locar pas­sos alter­na­tius a par­tir de tan­ques tipus New Jer­sey de for­migó durant el dia, el que podia pro­vo­car llar­gues cues.

Retard

Llar­ga­ment rei­vin­di­cada pel ter­ri­tori, les obres por­ten també demora per les con­di­ci­ons del ter­reny; el pro­jecte pre­veia una terra més dura de la que s’han tro­bat els ope­ra­ris. Ha estat com­plexa també l’actu­ació a la part supe­rior de la mun­ta­nya del pri­mer revolt, sota la masia de Cal Gegant, una casa cata­lo­gada, que s’ha hagut de con­so­li­dar amb for­migó. Així, els ope­ra­ris van haver de rebai­xar el ter­reny de sota i reforçar la mun­ta­nya amb bar­ni­lles metàl·liques injec­ta­des a terra. Es cal­cula que el procés de des­mun­tar la mun­ta­nya per eixam­plar el vial i pavi­men­tar el tram d’entrada a Bes­canó, on s’ha fet un pas sub­ter­rani perquè els via­nants evi­tin cre­uar la car­re­tera, s’allar­gui un mes. La Gene­ra­li­tat no ha con­cre­tat cap calen­dari de fina­lit­zació.

LA DATA

15.03.2017
Inici de les obres
d’ampliació de la calçada a la carretera N-141e entre Montfullà i Bescanó


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia