Infraestructures i serveis

Un enllaç per a la variant d’Olot amb onze carrils

L’estudi de traçat, ara a exposició pública, preveu aquest dibuix al tram de la Canya, objecte de molta polèmica

Carreteres diu que el nombre de carrils sembla sobredimensionat perquè inclou un futur enllaç de l’N-260

L’enllaç del tram est de la vari­ant d’Olot amb l’auto­via A-26 i la car­re­tera de la Canya dibui­xat en l’estudi de traçat, ara a expo­sició pública, pre­veu en el punt de més satu­ració viària un total de fins a onze car­rils. I això és motiu de polèmica entre els grups muni­ci­pals defen­sors de la pro­posta, que al·leguen que és la Gene­ra­li­tat la que deci­deix què cal fer d’acord amb cri­te­ris tècnics i ambi­en­tals, i els detrac­tors –també les enti­tats ambi­en­ta­lis­tes–, que la veuen sobre­di­men­si­o­nada i no jus­ti­fi­cada, i aler­ten de l’afec­tació sobre l’ins­ti­tut escola Greda i sobre Trans­ports Min­guet.

El tram on hi ha dibui­xats onze car­rils inclou la pre­visió impe­ra­tiva per part del govern espa­nyol d’una hipotètica con­nexió de l’auto­via A-26 amb l’eix Piri­nenc a l’altura de la Vall de Bia­nya, amb un túnel al sec­tor de l’hos­tal del Sol. Aquest tram té l’opo­sició fron­tal de l’Ajun­ta­ment de Bia­nya i de bona part dels repre­sen­tants dels sec­tors econòmics i soci­als. Els ser­veis tècnics de l’Ajun­ta­ment d’Olot man­te­nen que, en el tram amb onze car­rils, el traçat de dos dels quals passa ele­vat sobre la futura vari­ant, i que els acces­sos late­rals no són de dos car­rils i els que ho són no estan des­do­blats en tot el recor­re­gut, i n’hi ha un, al sec­tor sud, que ser­virà també de con­nexió amb el polígon del Pla de Baix. A més, asse­nya­len que l’espai total ocu­pat es pot reduir amb solu­ci­ons cons­truc­ti­ves a les mit­ge­res. En tot cas, i final­ment, hi afe­gei­xen que l’Ajun­ta­ment d’Olot té un ter­reny entre l’ins­ti­tut escola i la rotonda de la Canya, que per­me­tria, si calgués, tras­lla­dar-hi la pista poli­es­por­tiva d’aquest cen­tre per allu­nyar-la de la nova infra­es­truc­tura viària.

El direc­tor gene­ral de Car­re­te­res, Xavier Flo­res, remarca que el nom­bre de car­rils sem­bla sobre­di­men­si­o­nat perquè hi han hagut d’incloure la pla­ni­fi­cació d’una hipotètica vari­ant del Minis­teri de Foment i recorda que és el govern espa­nyol l’ens que paga el tram est de la vari­ant d’Olot.

Alerta

Per la seva banda, Anna Bar­na­das (ERC) alerta que la vari­ant està sobre­di­men­si­o­nada i que cau­sarà impac­tes severs al talús de l’ins­ti­tut escola Greda i al seu pas pel bosc terapèutic de l’hos­pi­tal. Segons ella, ERC defensa que cal una vari­ant, però no tan des­me­su­rada com la que ara es pro­posa. Lluís Riera (CUP) remarca que el gros del trànsit de la vari­ant serà local i comar­cal i reclama un pla de mobi­li­tat ambiciós per deter­mi­nar quin tipus de vari­ant cal. Sal­vem les Valls també és par­tidària de pla­ni­fi­car i avançar en un pla glo­bal de mobi­li­tat.

LES XIFRES

80/90
quilòmetres per hora
és la velocitat de disseny prevista a la variant d’Olot, tot i que tindrà doble carril per sentit.
74
milions
d’euros és el cost previst per a aquest tram, que s’afegeixen als 115 milions previstos per al tram oest.
3,5
quilòmetres
té el recorregut del tram est de la variant, ara a exposició pública, d’un total de 7,3 de tot el conjunt.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia