Serveis

Avaries regulars i inacabables a rodalies

Roda­lies de Cata­lu­nya no avança o ho fa massa a poc a poc. Els usu­a­ris van tor­nar a viure ahir els retards cau­sats per dues ava­ries, una direc­ta­ment impu­ta­ble a l'ope­ra­dora Renfe i l'altra que podria ser res­pon­sa­bi­li­tat també de l'ope­ra­dor de la infra­es­truc­tura, Adif. Gai­rebé a tres quarts de deu del matí, un tren es va ava­riar entre Sants i Bell­vitge, cosa que va inter­rom­pre la cir­cu­lació en direcció a l'aero­port i a Sant Vicenç de Cal­ders. El tren es va poder reti­rar de la via en un quart d'hora i poc abans de les deu del matí es va recu­pe­rar la regu­la­ri­tat del ser­vei tot i que amb retards ja de mitja hora a la línia R2. Els pas­sat­gers del com­boi van haver d'aban­do­nar-lo i espe­rar el següent. Tal com explica la cro­nista Eva Gar­cia sobre la segona ava­ria, el pas­satge del tren pro­vi­nent de Sant Celoni també va haver de fer trans­bor­da­ment a un altre com­boi. La res­pon­sa­bi­li­tat d'aquesta segona ava­ria no és clara. Com ja ha pas­sat diver­ses vega­des, el tren es va atu­rar per la falla de con­nexió elèctrica entre el seu pantògraf i la catenària. Els ope­ra­ris que van revi­sar la línia poste­ri­or­ment van haver de repa­rar diver­sos danys a la catenària. Nova­ment, o el pantògraf estava defor­mat i va mal­me­tre la catenària, o al revés. O totes dues coses. Els tècnics ho inves­ti­guen. L'inci­dent va pro­vo­car retards de 45 minuts a les línies R2 nord, R2 sud i la regi­o­nal de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.