Serveis

infraestructures

ICV interroga Recoder per la millora del tren

Pregunta sobre els nous models que no han vingut i l'augment previst de freqüències

La dipu­tada tar­ra­go­nina d'ICV Hortènsia Grau va inter­ro­gar ahir, en la comissió de Ter­ri­tori del Par­la­ment, el con­se­ller Lluís Reco­der per les inten­ci­ons de l'exe­cu­tiu sobre l'apli­cació del pla de trans­port de viat­gers de Cata­lu­nya, apro­vat el gener del 2009 i que pre­veia millo­res en el ser­vei de regi­o­nals a la demar­cació de Tar­ra­gona, com la reno­vació de la flota, l'aug­ment de freqüències a totes les esta­ci­ons i la millora de la infor­mació i venda de bit­llets. “A Valls hi ha un ser­vei hor­rorós, i l'Euro­med s'havia d'atu­rar a l'Aldea i tam­poc s'ha com­plert”, exem­pli­fica la dipu­tada, que lamenta la “pro­funda desi­gual­tat i injustícia social” que han gene­rat les grans inver­si­ons en el TAV. “Amb obres no gaire cares a les infra­es­truc­tu­res actu­als –també pro­posa reo­brir la línia Reus-Roda per a la xarxa de Roda­lies, millo­res en esta­ci­ons i fer-ne de noves a Crei­xell o Bellis­sens– podríem tenir uns ser­veis molt millors”, refle­xi­ona.

Després que al juny s'anunciés la incor­po­ració dels models 449 (elèctric) i 599 (dièsel) als cor­re­dors de Reus i Tor­tosa, Grau denun­cia que el canvi no s'ha fet, quan “a Cata­lu­nya ja n'han arri­bat 20, sis dels quals a Girona”. Els nous trens són més llargs, més còmodes, també per a per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat, i poden arri­bar a 160 km/h (20 més que ara), un fet que segons ella pot reduir en 17 minuts el viatge entre Tar­ra­gona i Bar­ce­lona. “No pot ser que al nord esti­gui tot en ser­vei i al sud no”, lamenta, men­tre recorda que “el govern té com­petències en gestió, i ho pot nego­ciar amb Renfe”. ICV ja ha avi­sat que la qüestió fer­roviària serà el seu “cavall de bata­lla” aquesta legis­la­tura, i ara con­fia poder dur pro­pos­tes de reso­lució en aquest sen­tit a l'apro­vació del ple del Par­la­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.