Infraestructures

infraestructures

Recoder aposta per alliberar l'AP-7 mentre no es faci l'N-II

El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama a Foment que busqui solucions a l'espera de tenir la carretera desdoblada

Defensa els acords amb concessionàries per evitar trinxar més territori

El con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Lluís Reco­der, es va sumar ahir a les veus que recla­men l'alli­be­ra­ment de l'AP-7 a les comar­ques giro­ni­nes men­tre no es fan les obres de des­do­bla­ment de l'N-II. Tal i com han recla­mat diver­ses veus polítiques, ins­ti­tu­ci­o­nals i del ter­ri­tori, Reco­der va mos­trar-se par­ti­dari que l'Estat negociï amb Aber­tis una solució perquè l'auto­pista sigui l'alter­na­tiva al trànsit de l'N-II: “El que ha de fer el minis­teri és bus­car solu­ci­ons, el que no pot fer és dir que no a pro­pos­tes i con­ti­nuar de braços ple­gats”, una situ­ació que va defi­nir com a “exas­pe­rant”. Per Reco­der, cal­dria que el Minis­teri de Foment busqués acords amb les con­ces­sionàries en aque­lles vies amb pro­ble­mes i que van paral·leles a auto­pis­tes, com l'N-II o l'A-27 de Mont­blanc a Lleida, nego­ci­a­ci­ons que la Gene­ra­li­tat ja està fent per algu­nes vies: “Aquests acords resol­drien el pro­blema, i a més podrien ser­vir també per no haver de trin­xar més ter­ri­tori amb noves obres”. Segons el con­se­ller, l'N-II és un dels tres temes pri­o­ri­ta­ris en les nego­ci­a­ci­ons amb Madrid, jun­ta­ment amb els acces­sos al port de Bar­ce­lona i els trens de roda­lies.

L'acord amb Rya­nair

D'altra banda, Reco­der va dir que la reducció de vols per a la tem­po­rada d'hivern de Rya­nair no per­metrà arri­bar a l'objec­tiu dels 3 mili­ons de viat­gers, xifra a què es va com­pro­me­tre la com­pa­nyia en el període de març del 2012 al 2013. Tot i això, el con­se­ller manté la con­fiança que l'aerolínia con­tinuï apos­tant per l'aero­port de Girona, i va adme­tre que les rela­ci­ons no són “fàcils”, però sí “necessàries”.

LA FRASE

L'estat de l'N-II és deplorable, i alliberar el peatge seria una bona solució als problemes que té
Lluís Recoder
conseller de territori i sostenibilitat

Critica que hi havia hagut “promeses sense inversions” pel cabal del Ter

Recoder va abordar també la problemàtica amb el Ter i la privatització de la gestió d'Aigües Ter-Llobregat. El termini per presentar ofertes per a la concessió es va allargar fins al 5 d'octubre, i ahir el conseller va defensar que ATLL “continuarà sent una concessió pública controlada administrativament”. Malgrat això, va reconèixer que s'han de “desprendre” de la gestió de l'empresa “amb dolor” i per aconseguir diners davant les dificultats econòmiques que travessa la Generalitat i per complir els pressupostos: “És com la família que ha d'empenyorar les joies de l'àvia per subsistir”, va sentenciar. Respecte a l'impacte que aquesta privatització tindrà sobre el transvasament del Ter, el concurs recull una previsió anual d'hectòmetres cúbics que impossibilitaran complir amb el compromís de retorn de cabal. Respecte a aquest tema, el conseller va afirmar que “s'havien fet promeses sense inversions”, i va garantir que la concessió complirà sempre amb el cabal mínim ecològic que ha de circular pel riu. Per això va apostar pels avenços en solucions tecnològiques com a alternativa per disposar de més recursos hídrics i mantenir els cabals ecològics dels rius catalans, i en especial del Ter, “que és el més solidari del país, i això s'ha de tenir en compte”. De fet, i segons els models climàtics, a Catalunya hi haurà una reducció de les pluges a causa del canvi climàtic, “i això ens obligarà a ser més curosos en els usos de l'aigua i la protecció d'ecosistemes”. Recoder va ser ahir a l'Institut Català de Recerca de l'Aigua, a Girona, un centre que va definir “de referència” i amb pla de creixement, “ambició i ben orientat, que malauradament ara pateix la crisi econòmica”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.