L'Estat endarrereix dos anys més la finalització del desdoblament de l'N-II entre Tordera i Maçanet

La redacció de la resta de projectes de la via també s'allargarà un any més

Els pres­su­pos­tos de l'Estat inclo­uen una pro­jecció plu­ri­a­nual de les par­ti­des que s'hau­ran de des­ti­nar cada any als grans pro­jec­tes. Com­pa­rant les xifres reflec­ti­des en el pres­su­post del 2010 amb les del 2009, es veu que els pro­jec­tes rela­ci­o­nats amb aquesta via es van endar­re­rint.

Trams de Maçanet a Cal­des.

Els trams Maçanet-Sils i Sils-Cal­des estan ara mateix atu­rats pels pro­ble­mes amb les empre­ses, però en aquests dos l'Estat hi ha incre­men­tat les par­ti­des i manté que les obres s'aca­ba­ran el 2010.

Tram de Tor­dera a Maçanet.

Aquest tram, de gai­rebé 9 quilòmetres, és el que inclou el pas per Bla­nes, i que ha de con­nec­tar amb el per­llon­ga­ment de l'auto­pista del Maresme fins a Tor­dera (Acesa) i en auto­via de Bla­nes a Llo­ret (Gene­ra­li­tat). Tot i que en el pri­mer cas les obres estan avançades i en el segon han de començar l'any que ve, l'Estat ha retar­dat un any més l'inici d'exe­cució de l'obra. En els pres­su­pos­tos del 2009, pre­veia començar els tre­balls el 2010, amb una par­tida de 76 mili­ons que es reduïa a 65 mili­ons el 2011 i el 2012, quan s'havia d'aca­bar el pro­jecte. Ara, en canvi, només des­ti­narà 100.000 euros al pro­jecte aquest 2010, 15 mili­ons el 2011, 40 el 2012 i 113 el 2013, i l'obra no aca­barà fins al 2014.

Tram de Medinyà a Orri­ols.

Es des­ti­na­ran poc més de 9 mili­ons el 2010 i el 2011 a l'obra, més 1,5 mili­ons cada any en con­cepte d'IVA. El 2011, doncs, s'hau­rien d'haver aca­bat els tre­balls. El pres­su­post del 2009, però, comp­tava amb una inversió de 20 mili­ons per a aquest any en curs, i d'aquesta manera ara hau­rien d'aca­bar unes obres que encara han de començar.

Trams a l'Alt Empordà.

Pel que fa als trams Orri­ols-Gar­rigàs, Gar­rigàs-Pont de Molins i Pont de Molins-Agu­llana, estan en fase de redacció del pro­jecte cons­truc­tiu, que ini­ci­al­ment s'havia d'aca­bar el 2009, però que al final s'allar­garà durant aquest 2010, amb una par­tida de 100.000 euros per a cadas­cun dels pro­jec­tes.

Un any més per al pont sobre el Ter a Girona

Tot i que no hi ha grans canvis en la planificació de la construcció del nou pont sobre el Ter a Girona, la finalització del projecte es retarda fins al 2012, un any més tard del previst en el pressupost del 2009. Tot i això, la quantitat que s'hi vol destinar el 2012 és gairebé insignificant, de 58.000 euros, de manera que sobre el paper el gros del projecte ja hauria d'estar enllestit per aquestes dates. Les previsions pressupostàries pel 2010 i el 2011 han canviat poc, i seran de poc més de 2 milions pel 2010 i de 19,6 milions pel 2011. Aquest pont haurà de connectar la zona de Pedret amb la de l'hospital Josep Trueta, i serà una altra via d'accés a Girona.

El túnel de Toses desapareix

La variant d'Olot i el túnel de Toses són les dues grans absències en els pressupostos del 2010. La partida es limita a 100.000 euros per a l'any vinent, sense cap projecció posterior. L'any passat, en canvi, es va incloure el projecte de l'N-152 entre Ribes de Freser i la Molina dins la planificació de la Societat Estatal d'Infraestructures de Transport Terrestre, d'on aquest any ha desaparegut. Les previsions eren destinar-hi més de 20 milions d'euros fins al 2012, quan s'hauria d'acabar l'obra. Pel que fa a la variant de Ribes, el 2010 només s'hi destinaran 10.000 euros, però la projecció és de 45 milions fins al 2013, data d'acabament dels treballs.

L'autovia A-26, també endarrerida

La conversió de l'N-260 entre Besalú i Figueres en autovia també ha experimentat un altre endarreriment, i el tram més avançat –entre l'enllaç de Cabanelles i Besalú– ja es fixa pel 2013, un any més tard que ara fa dotze mesos. La projecció era destinar-hi 15 milions el 2010; 33 milions, el 2011, i 50 milions, el 2012, però en el projecte pressupostari al final la xifra pel 2010 ha quedat en 100.000 euros, i fins al 2012 no s'hi preveu invertir xifres importants –27 milions–. El tram entre Llançà i Figueres continua en estudi i es manté la previsió d'acabar el primer projecte aquest 2010. El tram Cabanelles-Figueres també està en estudi i s'acabarà l'any vinent.

CiU acusa Foment de tracte desigual

El diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, va acusar ahir el Ministeri de Foment d'estar al servei del PSOE i de no procurar donar la informació a tots els partits igual, un fet que considera «inacceptable». Xuclà ha denunciat que el ministeri no va proporcionar les dades sobre les inversions al seu grup, i que en canvi sí que els va arribar un document oficial dirigit als diputats del PSOE amb les dades, amb un encapçalament en el correu electrònic on es podia llegir: «Us hem enviat a la direcció del grup una fitxa informativa de distribució interna sobre les inversions del grup Foment a la seva província per a utilitzar en declaracions sobre el tema.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.