Paraula d'artista

Creador de models esportius emblemàtics i que es poden conceptuar com autèntiques obres d'art, Frank Stephenson diu que l'automòbil exigeix en aquests moments més que creativitat

Va començar la seva tra­jectòria pro­fes­si­o­nal a Ford, ha tre­ba­llat com a dis­se­nya­dor per a BMW, Fer­rari, Mase­rati, Lan­cia, Alfa Romeo i Fiat, i de la seva cre­a­ti­vi­tat han sor­tit obres com ara l'aleró poste­rior del Ford Escort Cosworth, el BMW X5, l'actual Mini, l'Alfa Romeo 8C o el nou Lan­cia Delta. Nas­cut l'any 1959, Frank Step­hen­son també va tenir una bona inter­venció en el dis­seny dels Fer­rari F430 i 599 GTB Fio­rano, i a l'hora de fer un balanç de quina és la seva obra pre­fe­rida intenta ser al màxim d'equànime, tot i dei­xar entre­veure que el Mase­rati MC12 ocupa un lloc pre­fe­rent.

Direc­tor de dis­seny de McLa­ren Auto­mo­tive des de l'any 2008, Step­hen­son va fer una con­ferència el mes pas­sat a l'IED (Ins­ti­tut Euro­peu de Dis­seny) de Bar­ce­lona sobre la cre­a­ti­vi­tat i dis­ci­plina en el dis­seny, en la qual va expli­car que en aquests moments cal més que cre­a­ti­vi­tat per poder arri­bar a solu­ci­ons actu­al­ment ine­xis­tents en el món de l'automòbil i treure un major pro­fit del procés de dis­seny. Step­hen­son també es va refe­rir a les noves fonts d'ener­gia i va reve­lar que McLa­ren tre­ba­lla en solu­ci­ons que can­vi­a­ran com­ple­ta­ment la imatge actual dels cot­xes de sèrie, ja que l'eficiència mar­carà el dis­seny. En el cas con­cret dels cot­xes elèctrics, Step­hen­son con­si­dera que encara hi ha molta feina a fer en un apar­tat tan fona­men­tal com són les bate­ries, per alleu­ge­rir-les, reduir-ne les mides i incre­men­tar la capa­ci­tat de càrrega en bene­fici d'una supe­rior auto­no­mia.

McLaren MP4 12C, la creació més recent

La conferència de Frank Stephenson a Barcelona va tenir lloc sis dies abans de la presentació oficial del McLaren MP4-12C, la creació més recent i, segons va afirmar, un bon exemple de l'aposta per aplicar un disseny i tecnologia innovadors. Un resultat ben visible d'això és el pes, d'uns 1.300 quilos, resultat de la utilització de fibra de carboni i magnesi en la seva estructura i de la priorització d'elements lleugers com ara la bateria de liti en lloc de la convencional. Amb aquest model esportiu, McLaren Automotive inicia la competència directa a Ferrari. L'MP4-12C tindrà 600 CV i el seu preu oscil·larà entre 140.000 i 195.000 euros. Les primeres unitats s'entregaran el 2011, any en què la marca britànica preveu distribuir-ne 1.000 exemplars.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.