Canals

OPC, el líder indiscutible

Sense alterar gens ni mica les prestacions, Opel ha intervingut en el motor del Corsa més potent per abaixar-ne el consum i les emissions de CO2

L'OPC és, i amb diferència, la més alta expressió dins la gamma Ath­le­tics, deno­mi­nació sota la qual Opel englo­barà a par­tir del gener del 2011 les ver­si­ons més espor­ti­ves i menys con­ven­ci­o­nals del Corsa. Refe­rir-nos a l'OPC no és pre­sen­tar cap nove­tat, perquè ja té tres anys de vida. Ara bé, una versió com aquesta no deixa mai de ser notícia. Als que els agra­den aquest tipus de cot­xes, petits i pode­ro­sos, el cor els batega amb més inten­si­tat només de veure'l. I el ritme s'incre­menta quan un cop asse­guts en autèntics baquets posen el motor en marxa, inse­rei­xen la pri­mera velo­ci­tat i pre­men l'acce­le­ra­dor.

Ara ho faran sabent que gas­ta­ran un 7,5% menys en gaso­lina i que con­ta­mi­na­ran un 9,5% menys, perquè Opel ha posat al dia el motor 1.6 sobre­a­li­men­tat per ade­quar-lo a la nor­ma­tiva Euro 5 que regirà des del gener. I el que és bo per a la but­xaca i el medi ambi­ent no afecta en res les pres­ta­ci­ons ni el plaer de con­duir aquest cotxe, que gràcies al turbo res­pon amb imme­di­a­tesa i geni i, per si cal, té com a reserva els 36 Nm suple­men­ta­ris que li aporta l'over­bo­ost. Opel també li ha millo­rat la direcció, que ara té un tacte i una pre­cisió impe­ca­bles –amb un recor­re­gut total del volant de només 2,2 vol­tes– i l'ha dotat d'un con­trol d'esta­bi­li­tat gens intru­siu i uns frens a l'altura, que per­me­ten gau­dir ple­na­ment de la con­ducció espor­tiva.

MOTOR:
1.598 cc. 4 cilindres/16 V. Sobrealimentat per turbo.
POTÈNCIA:
192 CV a 5.850 rpm.
PARELL:
230 Nm a 1.980 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 308 mm / Discos massissos 264 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,999/1,713/1,488 m.
PES:
1.278 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
7,2 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
225 km/h.
CONSUM MITJÀ:
7,3 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
172 g/km.
PREU:
23.600 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.