Urbanisme

BARCELONA

Onze entitats ja van demanar fa 3 anys pacificar la Meridiana

L'octubre del 2007 van elaborar un document en el que reclamaven convertir aquesta via en urbana

El mes febrer passat van insistir en tenir una reunió amb Escarp

Onze enti­tats veïnals ubi­ca­des als bar­ris per on cir­cula la Meri­di­ana, com el Clot, Navas, La Sagrera, Pros­pe­ri­tat o els comer­ci­ants del Camp de l'Arpa, van sig­nar l'octu­bre de 2007 un mani­fest en el que recla­ma­ven ”la tran­for­mació de l'Auto­pista Meri­di­ana en Avin­guda Meri­di­ana”, i exi­gien la paci­fi­cació d'aquesta via ràpida. Aquest cap de set­mana es va pro­duir un atro­pe­lla­ment mor­tal a la Meri­di­ana, can­to­nada amb Espron­ceda, sem­bla que per un excés de velo­ci­tat.

Ara fa sis mesos, les enti­tats veïnals van enviar una petició de reunió a la regi­dora de pre­venció i segu­re­tat, Assumpta Escarp i també al regi­dor de Mobi­li­tat, Fran­cesc Narváez, en el que insis­tien en aquesta rein­vi­dació. “L'Avin­guda Meri­di­ana és un gran pro­blema que els veïns venen arros­se­gant des de fa molt temps. El soroll, la con­ta­mi­nació, l'excés de velo­ci­tat, la des­hu­ma­nit­zació com a via urbana i de la ciu­tat, la falta d'espais verds, o la falta d'ele­ments orna­men­tals , afec­ten a la vida dels nos­tres bar­ris”, comença la carta. Les asso­ci­a­ci­ons sig­nants con­si­de­ra­ven també ”un greuge com­pa­ra­tiu” el fet que en altres vies ràpides s'hagués pro­ce­dit a fer un cobri­mento altres acci­ons, i que en canvi, a la Meri­di­ana no s'hagi actuat i no s'hagi paci­fi­cat el trànsit. Entre els dife­rents punts que des­ta­ca­ven com a prin­ci­pals pro­ble­mes per als veïns, hi havia el del trans­port pri­vat, en el que recor­da­ven que “els vehi­cles con­ti­nuen tran­si­tant a velo­ci­tats molt ele­va­des”.

Car­rils més estrets

Per a això, dema­na­ven la reducció del nom­bre de car­rils i de l'espai de cadas­cun d'aquests. Per altra banda, recla­ma­ven que els semàfors per a via­nants dures­sin més estona, ja que, segons deien, no hi havia temps sufi­ci­ent per a cre­uar. En aquest sen­tit, el pre­si­dent de l'asso­ci­ació de veïns de la Sagrera, Josep Bar­bero, ha expli­cat a aquest diari, la petició de reduir l'amplada i el nom­bre de car­rils:“el fet que hi hagi tant d'espai entre un car­ril i l'altre fa que no tin­guin por i cir­cu­len a molta més velo­ci­tat dels 50 quilòmetres per­me­sos”.

Entre la resta de peti­ci­ons dels veïns hi havia també l'incre­ment del trans­port públic, donar més pro­ta­go­nisme a la bici­cleta, col·locar ele­ments natu­rals a les mit­ge­res. Aquesta és l'opinió de Miquel Catasús, de l'AAVV del Clot, el qual reclama més trans­port públic que recorri l'avin­guda i que el car­ril bici cir­culi per la calçada.

Des de l'Ajun­ta­ment no es va con­cre­tar ahir en quin punt es troba la petició d'un pro­jecte de paci­fi­cació de la via ràpida.

Com que els carrils són tan amples, la gent hi passa a tota velocitat, com en una autopista
Cal més transport públic i posar el carril bici en la calçada per on passen els cotxes
Miquel Catasús
PRESIDENT AAVV EL CLOT
Els semàfors duren tan poc que sovint t'has de quedar al mig esperant
Josep Barbero
PRESIDENT AAVV LA SAGRERA
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.