Articles

La contra

Més que un endoll

Barcelona estrena la primera estació intel·ligent per recarregar motos elèctriques, fruit de l'acord entre l'Ajuntament i l'empresa Mobecpoint

Per molta consciència ecològica que es tin­gui, més val que ens posin les coses fàcils. És per això que, en un intent per acon­se­guir que per Bar­ce­lona cir­cu­lin més de les 50 motos elèctri­ques actu­als, ahir es va estre­nar a la ciu­tat el pri­mer cen­tre de recàrrega intel·ligent. L'estació pot ali­men­tar fins a sis vehi­cles alhora i s'hi pot reser­var dia i hora, i modi­fi­car el temps de recàrrega a través del mòbil o inter­net. El sis­tema també per­met que l'usu­ari rebi un mis­satge via cor­reu electrònic o telèfon quan el procés hagi fina­lit­zat i saber amb ante­lació, gràcies als matei­xos mit­jans, si hi ha endolls lliu­res.

Bar­ce­lona dis­posa actu­al­ment de 136 punts de recàrrega de motos i cot­xes elèctrics (91 de soter­rats i 45 en superfície) però el que es va estre­nar ahir a la con­fluència del car­rer Llull amb Bac de Roda, diri­git exclu­si­va­ment a les dues rodes, és el pri­mer que aporta aquest valor afe­git.

L'empresa cata­lana Mobec­point és la mare de la cri­a­tura. La firma s'ha aliat en aquesta aven­tura amb l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona i les com­pa­nyies Iber­drola i Sch­nei­der Elec­tric. El pas­seig Joan de Borbó aco­llirà la pro­pera estació intel·ligent de Mobec­point, tot i que els plans de la firma inclo­uen la ins­tal·lació de més de 15 esta­ci­ons en diver­sos punts de la ciu­tat. Segons va des­ta­car ahir el regi­dor d'Urba­nisme de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, Fran­cesc Narváez, l'ener­gia serà gratuïta fins al 2012.

Segons dades del con­sis­tori, ja s'han entre­gat una sei­xan­tena de tar­ge­tes de recàrrega. Es poden adqui­rir gratuïtament a l'ofi­cina Live, situ­ada al dis­tricte del 22@. El pro­jecte Live és la pla­ta­forma que impulsa el vehi­cle elèctric a la ciu­tat. Com van des­ta­car ahir els pro­ta­go­nis­tes de la ini­ci­a­tiva, les motos poden ser un bon camp de pro­ves per a la mobi­li­tat sos­te­ni­ble, ja que a Bar­ce­lona n'hi cir­cu­len més de 300.000.

El debat energètic que la crisi ha tor­nar a posar sobre la taula, a més, pot afa­vo­rir aquest mer­cat. Com va recor­dar ahir el pri­mer tinent d'alcalde, Jordi William Car­nes, poten­ciar el vehi­cle elèctric “ja no és un tema de dis­seny i de ser moderns sinó que és un tema econòmic, ja que si no reduïm la fac­tura energètica tin­drem un pro­blema estruc­tu­ral crònic”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.