Música

LA CRÒNICA

Concert de Rigoberta Bandini al Palau Sant Jordi

Humor, tetes, jocs de miralls i ratafia

Paula Ribó, d’àlies Rigoberta Bandini, va exhaurir entrades al Sant Jordi en la presentació de ‘Jesucrista Superstar’

Déu n’hi do, la que va organitzar Rigoberta

Bandini (àlies de la barcelonina, ex-Mamzelles, Paula Ribó) en la presentació al Palau Sant Jordi (entrades exhaurides) del seu segon treball, Jesucrista Superstar: una posada en escena marcadament teatral durant la qual semblava que La Cubana apareixeria en qualsevol  moment  a l’escenari; cançons (In Spain We Call It Soledad, A ver qué pasa, Pamela Anderson...) que van fer botar des de la primera fila fins a la última grada del Palau; moments d’ensucrament com quan un espectador va pujar a l’escenari per demanar de genolls a la seva parella que es casés amb ell; reivindicació feminista (amb Bandini i les seves sis coristes mostrant orgullosament els pits a Ay Mamá); i estones, també, de recolliment en què Ribó, ara en mode cantautora, va cantar una cançó de Joan Manuel Serrat que la “va marcar d’adolescent”: Una guitarra. “Estic tocant al Palau Sant Jordi? Estic tocant al Palau Sant Jordi?”, es preguntava la cantant, que ja havia trepitjat aquest recinte a finals del 2022, quan, només uns mesos després de provar fortuna, com una semidesconeguda, al Benidorm Fest, va decidir fer un primer Sant Jordi i, immediatament després, agafar-se un any sabàtic per agafar distància amb tot el que havia viscut i estar amb la família. “Estic sense paraules perquè tocar aquí és el que posa més nerviosa del món”, va afegir. “Juguem a casa i és més difícil, però també més bonic!”.

Van ser, en total, quasi dues hores de concert amb el bon humor i les ganes de festa com a pilars de tot plegat, amb set canvis d’outfit i pentinat, coreografies de tota mena i un fort sentiment de comunitat, tot i que les vulnerabilitats i l’autoparòdia van jugar també un paper important. “Aquesta cançó és un conte que parla del buit existencial que, a vegades, em travessa”, va dir abans de cantar Los milagros nunca ocurren al salir de un after la cantant, que, uns minuts abans, durant un interludi amb imatges d’arxiu projectades a la gran pantalla, apareixia plorant en un moment de crisi mentre era consolada per la seva corista (i cosina), Belén Barenys. “Tot això has de treure-ho, has de treure-ho...”, li deia.

L’encaix de Bandini (que havia irromput a l’escenari amb gavardina groga de xarol, talment com un musical ie-ié) en el món de la faràndula, d’altra banda, va ser abordat quan, en un moment del xou, ella i una presentadora incapaç de dir el seu nom (“Roberta Bandini? Rosaura Bandini?”) van simular estar en un concurs musical televisiu amb clares semblances a l’inefable Benidorm Fest que la va enlairar.

El concert, o la performance, o el joc de miralls que va ser també, en gran mesura, l’espectacle d’aquest dissabte a Montjuïc, va tenir altres moments curiosos, com quan es van servir xarrups de ratafia als espectadors de les primeres files (un va dedicar els seus instants de glòria a cridar “viva las tetas!” i un altre va ser qui, convidat a l’escenari, va demanar la mà de la seva promesa) o Esteban Navarro, teclista, humorista i marit de la cantant, convidava al públic a donar-ho tot amb “una mica de makinetis importada de València”.

Al final, Bandini, tot reverenciant al mestre Battiato, exposava els seus alts i baixos amb Busco un centro de gravedad permanente i el públic, molt heterogeni, s’acomiadava amb una gran ovació de la cantant. Potser algun dia, com Estopa, com Aitana, acabi triomfant també a l’Estadi Olímpic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia