Economia

Middelmann prefereix "una Aena que funciona més o menys a disset 'aenetes' que no sap com se'n sortiran"

El direc­tor per l'Estat espa­nyol i Por­tu­gal d'Air Berlín, Álvaro Mid­del­mann, que l'any pas­sat va gene­rar una forta polèmica per la nega­tiva de la com­pa­nyia a uti­lit­zar el català en les seves rela­ci­ons amb el cli­ent, ha car­re­gat aquest dijous con­tra les inten­ci­ons de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya, que aspira a ges­ti­o­nar l'aero­port del Prat. Mid­del­mann ha expli­cat que pre­fe­reix "una Aena que fun­ci­ona més o menys bé", que no pas "dis­set aene­tes que no se sap com se'n sor­ti­ran".

Mid­del­mann ha rati­fi­cat la postura de la com­pa­nyia de no uti­lit­zar la llen­gua cata­lana als avi­ons, i ha expli­cat que tot just ara s'ha assa­ben­tat que hi ha una eina que per­met la tra­ducció dels con­tin­guts de la pàgina web d'Air Berlín al català. Tot i així, ha dit que "és un any difícil" i que no inver­ti­ran "diners en un idi­oma que res­pecta però que és un més dels que hi ha a Espa­nya, un país que té una llen­gua comuna, l'espa­nyol, que entén tot­hom". El res­pon­sa­ble d'Air Berlín a la península Ibèrica ha dit que la com­pa­nyia està "oberta a ofe­rir premsa en català a bord", sem­pre que hi hagi dia­ris o publi­ca­ci­ons en aquest idi­oma que ho desit­gin, i ha afe­git que no han notat cap mena de boi­cot per part dels usu­a­ris cata­la­no­par­lants.

Mid­del­mann ha dit que "les per­so­nes ele­gei­xen la com­pa­nyia aèria en funció del ser­vei o la tarifa", i dei­xen de banda "qüesti­ons rela­ti­ves a la llen­gua, que no són impor­tants".

Cal recor­dar que al gener Air Berlín va rebre el premi Españoles ejem­pla­res de l'asso­ci­ació espa­nyo­lista Fun­dación para la Defensa de la Nación Española (DENAES) "per no cedir a les ame­na­ces de grups naci­o­na­lis­tes" perquè subs­tituís el cas­tellà pel català en els vols de les rutes amb Bar­ce­lona o Bale­ars".

El direc­tiu de la com­pa­nyia aèria ale­ma­nya ha cri­ti­cat també l'actual con­fi­gu­ració de les pis­tes de l'Aero­port del Prat, i s'ha mos­trat par­ti­dari de cons­truir una nova pista sobre el mar. A més, ha car­re­gat con­tra la nor­ma­tiva ambi­en­tal actual i con­tra els alcal­des dels muni­ci­pis que hi ha al vol­tant, ja que els habi­tat­ges que hi ha s'han cons­truït molt després que l'aeròdrom.

Air Berlín va trans­por­tar l'any pas­sat 470.000 pas­sat­gers a l'aero­port del Prat, i mal­grat que al pri­mer mes del 2009 la xifra de viat­gers va caure un 5%, Midd­le­mann, que ha fet aques­tes decla­ra­ci­ons en el decurs de la pre­sen­tació de les rutes d'estiu de la com­pa­nyia, espera que es puguin incre­men­tar fins als 500.000 usu­a­ris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.