Economia

economia

Briolf supera els 259 milions de facturació el 2024 i consolida deu anys consecutius de creixement

El hòlding empresarial de química i pintura Briolf Group ha tancat l’exercici del 2024 amb una facturació superior als 259 milions d’euros, cosa que representa un creixement del 6% respecte el 2023, quan la xifra es va situar entorn dels 245 milions, segons ha informat avui el grup. Pel que fa a l’EBITDA, va ser de 29 milions d’euros, un 4% més que l’any anterior. Amb aquest resultat, Briolf –grup impulsat per la gironina Roberlo i integrat per diferents companyies de les especialitats químiques– “encadena ja deu anys consecutius de creixement positiu i consolida la seva evolució exponencial a través d’una estratègia clara i sostinguda”, es destaca en un comunicat. S’assenyala que aquesta estratègia es fonamenta en cinc “pilars clau”: la diversificació, l’excel·lència operativa, la internacionalització, la innovació i la intensificació.

“Es tracta d’uns grans resultats, especialment tenint en compte les dificultats del context viscut el 2024: inflació, tensions geogràfiques, oscil·lacions en els costos logístics... Seguim construint un track record sòlid de creixement, i les previsions per al 2024 són excel·lents: esperem tancar l’any assolint aproximadament un creixement proper al 9%”, afirma el director general de Briolf, Xavier Sagué. El pla estratègic del grup fixa arribar als 300 milions de facturació el 2026.

Creixement

En el marc de la seva estratègia de “creixement inorgànic” i expansió geogràfica, Briolf va adquirir l’any 2023 l’empresa italiana Intec, especialitzada en productes complementaris per al repintat (refinish) i adhesius per al sector dels composites. Des de Briolf es destaca que Intec compta amb una sòlida presència en el mercat nàutic italià —especialment en el segment de megaiots— i amb una activitat exportadora en ple creixement, que ja supera el 40 % de la seva facturació.

Aquesta operació se suma al creixement orgànic del grup, que cada vegada aprofita més les sinergies entre els diferents portafolis, marques i negocis presents a cada país, segons es remarca.

A més, Briolf continua apostant per l’obertura de noves filials comercials arreu del món, fet que li permet tenir avui una presència directa en 35 països.

Briolf subratlla que des del 2014 ha impulsat una etapa de creixement sostingut a través d’adquisicions estratègiques que li han permès “accedir a nous sectors, tecnologies i geografies clau”. Actualment el grup –estructurat en tres divisions de negoci (Coatings, Aerosols i Bonding)– ocupa la posició número 1 en el mercat espanyol, la número 20 a nivell europeu i la número 45 a escala mundial dins del seu sector. Entre les seves marques més reconegudes destaquen Roberlo, MTN, Disolac, Slem, Metolux, Timabuild, Bit i Intec.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia