Big Fish arribarà a les 30 botigues durant aquest 2025
El Grupo Moure fa una aposta clara pel segment del ‘retail’ intel·ligent, amb tecnologia desenvolupada amb Huawei
Als diversos mercats europeus, la firma d’Alella hi penetrarà amb un model B2B, sota la marca Techtail
Big Fish, la divisió de botigues de conveniència intel·ligents del Grupo Moure, és previst que acabi l’any amb entre 25 i 50 establiments oberts arreu de la geografia estatal, segons ha avançat el president i fundador del Grupo Moure, Marcos Moure. En aquests moments romanen oberts tres establiments, a Molins de Rei, Mataró i Alella; la darrera obertura, a Alella, localitat on es va fundar el hòlding familiar.
Com explica Marcos Moure de Big Fish, aquesta nova cadena de botigues de conveniència intel·ligent “és una idea que té les seves arrels a l’ADN del grup”: “És a dir, de cercar la innovació en sectors d’activitats ja establerts, com vam fer amb els centres de rentat o les benzineres de baix cost.” Tot utilitzant una tecnologia desenvolupada amb Huawei Cloud, gràcies a un sistema de càmeres, sensors i processament al núvol, a més de les solucions que aporta la IA, els usuaris hi poden accedir amb el seu mòbil, seleccionar els productes que vulguin i sortir-ne sense necessitat de passar per caixa. La botiga, de 18 m² de grandària, ofereix entre 400 i 450 referències, que inclouen des de productes de conveniència i parafarmàcia fins a articles de nutrició esportiva, amb acords amb marques com ara Nutrisport. Grupo Moure ha invertit en el nou projecte 2 milions d’euros fins ara, i ja compta a dedicar-li anualment un esforç financer d’1,5-2 milions.
Rendibilitzar espais
“Amb les botigues Big Fish, volem treure partit als espais de les benzineres i els centres de rentat de cotxe, sense costos alts, cercant el benefici. Vam assajar amb diversos programaris, fins arribar al de Huawei Cloud, que es va mostrar robust i sense errors.” Un dels avantatges d’aquestes botigues intel·ligents “és que són mòduls que es poden transportar d’un lloc a un altre, ubicar a l’exterior o a l’interior de recintes”. En el pla inicial, “Big Fish arribarà als 14 establiments d’aquí al setembre, per sumar-ne 11 o 12 a la xarxa d’aquí a final d’any, per arribar a entre 25 i 30”. Val a dir, però, que l’extensió de la xarxa està condicionada a l’evolució dels tràmits burocràtics: “No hi ha una normativa general, i cada ajuntament té els seus tràmits particulars. Si s’ubica a l’espai d’una benzinera no hi ha cap problema, però si és el carrer cal negociar la concessió, en alguns ajuntaments com a botiga, en d’altres com si fos una màquina de venda automàtica.”
A Europa, l’empresa d’Alella ja ha trobat marques i retailers interessats a Portugal, França, Itàlia i Alemanya, amb els quals vol arribar a acords B2B. En aquests mercats, la xarxa s’estendria sota el nom Techtail. “En aquest model B2B, hi trobem millors perspectives de les que pensàvem, ja que tenim una capacitat de producció dels mòduls prou ràpida: si vam trigar set mesos a treure la primera botiga, per a la segona només vam trigar tres mesos.” El techtail, que ja es pot trobar a Alemanya o als països escandinaus, és una realitat en creixement a Àsia, a països com ara la Xina, el Japó i Corea del Sud.
Aquest model de botigues té l’avantatge que té moltes possibilitats, tant d’ubicació com de referències que s’hi venen: “Es pot instal·lar a càmpings, aeroports, ports esportius, zones universitàries, clubs esportius, zones d’oci, vivers d’empreses, etc., i s’hi pot vendre menjar, begudes, carregadors de mòbils, congelats, etc.” Hom també preveu que la botiga sigui d’una marca que només hi vulgui vendre els seus productes, com ara ulleres de sol, papereria, samarretes, gelats o altres.
Els assajos amb els consumidors, com explica Marcos Moure, han estat prou satisfactoris: “La reacció de la gent ha estat molt positiva, ja que, com més va, més autònoma és i aquest opció techtail els complau, amb una experiència de compra fluida, intuïtiva i sense interrupcions.” Les botigues romanen obertes les 24 hores, els set dies de la setmana i, en aquest sentit, els ha “sorprès la quantitat de gent que compra a la nit, professionals com ara repartidors, vigilants, policies, etc. Una que està ubicada en una zona de discoteques experimenta molt de moviment.”
Créixer a doble dígit
El Grupo Moure, que vol tancar aquest exercici amb 155 milions de volum de negoci, amb un 15% de creixement, té com a repte “créixer a doble dígit tots els anys”. Per a enguany, es preveu, amb una inversió que haurà pujat al final d’any fins als 6 milions d’euros, “l’obertura de cinc a sis nous centres de les benzineres de baix cost Autonetoil i centres de rentat Elefante Azul, a més a més d’un rebranding de Washnet, la fàbrica i instal·lació de centres automàtics de rentat, de la qual volem reforçar el perfil competitiu”, com comenta el fundador del Grupo Moure. Així mateix, la nova empresa de venda de day boats, Kumbra Yachts, presentarà aviat a fires nàutiques internacionals els models Kumbra 36 i Kumbra 43.