El lector escriu

Queixa per l’engany lingüístic

Vull expo­sar públi­ca­ment una situ­ació d’engany pel que fa a l’ús de la llen­gua cata­lana per part de l’agència de viat­ges Roda el Món, amb seu a la Riera Mata­mo­ros de Bada­lona. Aquesta agència es pro­mo­ci­ona i pre­senta els seus viat­ges ínte­gra­ment en català, tant en la publi­ci­tat com en les reu­ni­ons infor­ma­ti­ves prèvies. Tan­ma­teix, un cop ini­ciat el viatge –en el meu cas, a Sicília– aquesta presència del català des­a­pa­reix com­ple­ta­ment. El guia que ens va acom­pa­nyar des de Bada­lona no va uti­lit­zar el català en cap moment, cosa que em va gene­rar un pro­fund males­tar i una sen­sació d’engany. Vaig fer arri­bar la meva queixa a l’agència, espe­rant com a mínim una res­posta res­pec­tu­osa i empàtica. Però no només no han donat cap expli­cació, sinó que ni tan sols han res­post. Aquest silenci és inac­cep­ta­ble, espe­ci­al­ment trac­tant-se d’un ser­vei que es pre­senta com a com­promès amb la nos­tra llen­gua i cul­tura. Em sem­bla urgent i neces­sari aler­tar altres pos­si­bles cli­ents que valo­rin la presència del català en els seus viat­ges perquè no es tro­bin amb una situ­ació com la que jo he vis­cut. Demano als mit­jans que donin visi­bi­li­tat a aquest cas per defen­sar els drets dels con­su­mi­dors cata­la­no­par­lants i denun­ciar pràcti­ques comer­ci­als enga­nyo­ses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia