La necessitat d'un nou calendari escolar

El curs que ve començarà una set­mana abans i n'inclourà una altra de vacan­ces al mes de febrer. El con­sell esco­lar ha donat llum verd a l'espe­rada reforma del calen­dari esco­lar, que serà una rea­li­tat en les pro­pe­res set­ma­nes, quan el Depar­ta­ment d'Edu­cació emeti l'ordre amb els can­vis per al curs vinent. El nou calen­dari equi­para els esco­lars cata­lans amb els de la majo­ria de països euro­peus, i aplica uns can­vis llar­ga­ment rei­vin­di­cats pels peda­gogs. Amb la pro­posta apro­vada pel con­sell esco­lar, es redu­eix el des­cans esti­uenc dels alum­nes, que fins ara havia estat de quasi tres mesos. Al mateix temps, s'intro­du­eix un des­cans enmig d'un segon tri­mes­tre exces­si­va­ment llarg, espe­ci­al­ment en aquells anys en què la Set­mana Santa s'endar­re­reix.

La reforma impul­sada pel con­se­ller d'Edu­cació, Ernest Mara­gall, dóna res­posta a les neces­si­tats dels alum­nes, que –i això cal tenir-ho en compte– són l'eix del sis­tema edu­ca­tiu. I plan­teja, al mateix temps, nous rep­tes que l'admi­nis­tració haurà d'afron­tar amb rapi­desa i eficàcia. D'una banda, la set­mana de vacan­ces del mes de febrer plan­te­jarà mal­de­caps a mol­tes famílies i farà necessària l'orga­nit­zació d'acti­vi­tats. El con­se­ller ja ha anun­ciat una línia d'ajuts que caldrà anar con­cre­tant en els pròxims mesos. De l'altra, l'avançament de l'inici de curs serà caòtic si no s'acce­le­ren pro­ces­sos com ara la con­fecció de les plan­ti­lles dels docents i la pre­pa­ració del curs.

Tirant enda­vant la reforma del calen­dari, Ernest Mara­gall ha tor­nat a demos­trar que sap anar per feina. I que no defuig polèmiques com les que, segu­ra­ment, acom­pa­nya­ran l'estrena d'un canvi neces­sari i que s'ha fet espe­rar massa anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.