Opinió

Mirades

Reinventant la comunicació

El periodista Jordi Martínez va fundar Síntesi, que compleix trenta anys com a consultoria estratègica i de crisi

S’explica que Síntesi, l’empresa de comunicació corporativa i ara consultora estratègica i de crisi fundada pel periodista Jordi Martínez (Malgrat de Mar, 1961), va néixer en un dinar a El Trull de Lloret de Mar entre el periodista, el llavors regidor de l’Ajuntament de Lloret de Mar Arseni Gibert i el dissenyador gràfic Francesc Infante. No ha d’estranyar, perquè Jordi Martínez ha estat sempre un amant de la bona cuina i dels millors restaurants. Quan el 1995, ara fa trenta anys, en Jordi va fundar Síntesi, havia estat treballant per a l’Ajuntament de Lloret després d’una dilatada trajectòria als mitjans de comunicació. Havia publicat a Mundo Diario, El Correo Catalán, El Maresme i El País, però bàsicament s’havia fet a la redacció d’El Punt, on va ser delegat al Maresme primer i després va tenir tots els càrrecs de responsabilitat a la redacció central. Va ser al diari on el vaig conèixer quan m’hi vaig incorporar, el 1987, i vam treballar uns quants anys plegats. Llavors ja s’havia fet conegut per haver estat el periodista que havia agafat al diari la trucada d’un home que es confessava autor de dos assassinats i haver estat ell qui havia fet els tractes perquè periodistes del diari anessin a trobar-se amb Carles Riera a Arbúcies. Poc després, ell i jo vam tornar plegats a una reunió secreta amb l’assassí, poc abans que el jutgessin i condemnessin.

Periodista i màster en gestió del coneixement (UPF), el 1991 va decidir dedicar-se a la comunicació corporativa per anar derivant posteriorment a la consultoria de comunicació estratègica i de gestió de la comunicació de crisi. Va ser un dels primers gabinets de comunicació interna i externa i en un moment determinat va arribar a editar més de vuitanta capçaleres. Va ajudar a crear revistes i gabinets de premsa. Síntesi s’encarregava des dels continguts a la planificació, el disseny i la producció de butlletins i revistes. Sempre, assegura en Jordi, fent informació per a empreses i administracions, locals, comarcals i autonòmiques, amb voluntat periodística.

A finals dels noranta, Síntesi va incorporar un departament de publicitat, un de noves tecnologies i l’organització d’esdeveniments i va entrar en el món de la consultoria i la gestió de comunicació de crisi. Síntesi va créixer i va crear equips a Barcelona i Madrid abans d’especialitzar-se en gestió de reputació per a tot l’Estat, Portugal i l’Amèrica del Sud, especialment a Xile. Ha treballat per a grans empreses espanyoles del món de la indústria, la salut, l’educació, les infraestructures, els transports i l’energia. El mateix Jordi Martínez ha estat director de comunicació d’empresa i pel servei de gestió de crisis de la fundació privada Institut Cerdà i treballa per a empreses com Red Eléctrica, Telefónica, Repsol o CaixaBank. Ha escrit força libres: Ja saben què fas?; Así es la nueva comunicación. Nuevos riesgos para la reputación de las organizaciones; Crisis que matan, crisis que engordan; Cómo gestionar la comunicación de una crisis o 10 històries per entendre millor la comunicació. Escriu articles a El Punt Avui i avui celebra l’aniversari de la seva empresa amb un acte a Casa Fuster, a Barcelona, per recordar aquests trenta anys reinventant la comunicació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia