Política

Miquel Roselló

Cap de l’oposició (ERC)

“Volem que es faci habitatge, però no que es carreguin Gavà”

“Ens oposem al Pla de Ponent perquè un poble no ha de créixer un 33% de cop i volta en nombre d’habitants, amb tots els problemes que ja tenim”

“No creiem que calgui fer un metro del Baix Llobregat. És una infraestructura caríssima. I un ramal dels FGC no deixa de ser car”

Els nous barris seran més a prop de Castelldefels que de Gavà, la gent farà vida a Castelldefels

Miquel Roselló té 57 anys i és fill de Gavà. Treballa a l’empresa Roca des de fa gairebé 38 anys. Està al departament de disseny, al laboratori on fan els tests de vida, funcionament, ús i muntatge de les peces. Milita a ERC des del 2011, hi va entrar de regidor el 2019. El 2023 ERC va perdre un edil per 16 vots: “No van ser vots que ens van faltar, van ser dels nostres que no van anar a votar.”

Què li sembla el Pla de Ponent?
El Pla de Ponent és un barri que ocuparà unes 258 hectàrees, situat a l’últim corredor biològic que uneix el massís del Garraf amb el delta del Llobregat. Des que el projecte va arrencar, han anat fent mossegadetes al territori: van fer el barri de Can Ribes, estan fent el tercer CAP... Quan va venir la crisi, el projecte va quedar aturat. Alguns terrenys són privats, va haver-hi expropiacions... Va passar per la Sareb i ara ho té un fons d’inversors que ho va comprar. Ens hi oposem completament primer perquè creiem que un poble no ha de créixer un 33% de cop i volta. Ara som 47.500 habitants i passaríem a mínim 62.000; fins a 15.000 més, amb tots els problemes que ja tenim.
Quins problemes tenen?
La mobilitat és el primer. Gavà ja ha entrat dintre de la zona de baixes emissions, no per volum d’habitants, que són a partir de 50.000, però sí per volum de contaminació i per coherència. No tenia sentit que el poble del costat, Viladecans, tingués zona de baixes emissions, igual que Castelldefels, i Gavà no. D’altra banda, Renfe funciona com tothom sap. Falta servei de bus. Hi ha molts usuaris que van a les universitats i tenen problemes per arribar-hi. S’ha d’incrementar molt més el transport públic. I ara volen fer 5.000 habitatges més, que seran uns 15.000 habitants més.
Però hi ha una emergència d’habitatge, no? Calen pisos.
Sí, per descomptat, però hi ha diferents opcions. El projecte Roca està començant a tirar endavant. Encara trigarà, perquè és privat i fins que no vinguin els inversors no tirarà endavant, però ja hi ha en ment fer una sèrie de pisos. Hi ha també el pla de Llevant Mar i molts habitatges que es podrien rehabilitar. A més, no cal cobrir tota la demanda, perquè l’Ajuntament diu quel’Oficina Local d’Habitatge té 1.700 peticions, però segurament la persona que ha tirat una sol·licitud a Gavà també ho ha fet a Viladecans i Castelldefels. Volen fer pisos per a la gent d’aquí, gent jove, però els preus no són per a la gent jove ni la gent d’aquí, són per a qui pugui pagar. Nosaltres pensem que en el fons el que interessa és passar dels 50.000 habitants perquè canvien els ingressos, l’aportació que fa el govern...
No s’oposen a fer habitatge?
Sembla com si estar en contra que es faci habitatge és anar en contra del rumb que hi ha ara mateix, però no creiem que estiguem anant en contra de l’habitatge. Volem que es faci habitatge, per descomptat, però no de la manera que s’està fent, perquè ens estem carregant Gavà. Ja estem tenint problemes de mobilitat tal com estem. Si encara venen 15.000 veïns nous i a Viladecans, que també té problemes de mobilitat, fan 2.500 habitatges més, no hi cabem tots. Per què hem de créixer, pel sol fet de créixer? És que ens carreguem el terme. I seran barris que estaran més a prop de Castelldefels que de Gavà; la gent que vingui farà vida a Castelldefels. Ara hi ha camps. N’hi ha que no són de conreu perquè ja es van encarregar de treure’ls del parc agrari. Però són camps molt bons per al conreu.
Quina necessitat hi ha de transport públic?
Nosaltres el passat ple vam demanar el traspàs del servei de Rodalies i mitjana distància del govern de Madrid a la Generalitat i el govern municipal del PSC ens ho va aprovar. Perquè fins aquí podem arribar. El transport que tenim de bus sembla que comença a funcionar més bé. Si estem obligant la gent a deixar el cotxe a casa o a canviar-se el cotxe perquè estem en zona de baixes emissions i no els donem cap alternativa, què estem fent? A Gavà hi ha molta gent que ja no s’ha renovat el cotxe, però cal que tinguin una alternativa amb tren. Cal millorar el servei de Renfe i cal ampliar encara més la flota de busos, oferir més horaris, que connectin els polígons industrials, posar autobusos més grans, o llançadores... No creiem que calgui fer un metro del Baix Llobregat. És una infraestructura caríssima.
I allargar el tramvia o un ramal dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC)?
Sí, però no deixa de ser car, també això. I, tal com està de congestionat el territori, fer-hi passar un tramvia, o el carrilet... Caldria que els que s’hi han de posar ho estudiessin molt bé. I en el dia d’avui tenim una C-245 que s’ha obert molt ampliada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia