La variant nord d'Olot es començarà a principi del 2011

Carreteres resol ara la quarantena d'al·legacions a l'estudi del traçat

Joan Albesa i l'alcalde, Lluís Sacrest, es van reu­nir prèvia­ment a la taula de bar­ris amb els res­pon­sa­bles de Car­re­te­res del govern català per recla­mar-los que el procés de reso­lució de les 42 al·lega­ci­ons pre­sen­ta­des al segon estudi infor­ma­tiu de traçat de la vari­ant no alen­teixi ni retardi l'inici dels tre­balls. Albesa va expli­car que van insis­tir al direc­tor gene­ral de Car­re­te­res, Jordi Follia, la urgència de la vari­ant i que esta­ven d'acord en la volun­tat de millo­rar la implan­tació de les al·lega­ci­ons però sense retar­dar el procés. En aquest sen­tit, va recor­dar l'intens tre­ball dels tècnics de les dues admi­nis­tra­ci­ons per anar millo­rant aquest traçat.

Joan Albesa hi va afe­gir que a l'abril del 2010 el Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent tindrà enlles­tit l'estudi d'impacte i que, si no hi ha entre­bancs, a l'estiu es podrà apro­var el pro­jecte i el cons­truc­tiu estarà a mig redac­tar. La posada a lici­tació d'aquest últim es pre­veu per a final del 2010 i l'inici dels 3 anys d'obres de la vari­ant es fixa per als pri­mers mesos del 2011.

El govern va posar a infor­mació pública el mes d'abril pas­sat el segon pro­jecte de la vari­ant d'Olot, després de reco­llir les peti­ci­ons, sobre­tot de l'Ajun­ta­ment, que es van fer durant el període d'al·lega­ci­ons del pri­mer. La nova car­re­tera, rei­vin­di­cada durant els últims trenta anys, ja es pre­veu cons­truir des­do­blada, i s'ha tras­lla­dat lleu­ge­ra­ment cap a l'oest per mini­mit­zar l'impacte que tindrà. Dels 3,5 quilòmetres, la mei­tat seran en un únic túnel a l'entorn de la mun­ta­nya de Sant Valentí. Això, més els via­duc­tes sobre el Fluvià i la riera de Riu­daura, ele­ven el pres­su­post de l'obra fins als 197 mili­ons d'euros.

Joan Albesa ha infor­mat també de la reunió que es farà el pro­per mes amb Car­re­te­res i Foment per acos­tar cri­te­ris per al tram de la vari­ant que és com­petència del govern espa­nyol, que enllaçarà la del govern català amb l'auto­via A-26 a la Canya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.