Societat

Un informe conclou que l’avioneta estavellada a Badia el 2018 va fer “una incorrecta maniobra d’aproximació”

Van morir els seus dos ocupants

L’acci­dent d’una avi­o­neta que es va esta­ve­llar con­tra l’edi­fici d’una ben­zi­nera a Badia del Vallès es va pro­duir per una “incor­recta mani­o­bra d’apro­xi­mació” del pilot. Així ho ha conclòs un informe tècnic de la Comissió d’Inves­ti­gació d’Acci­dents i Inci­dents d’Avi­ació Civil del Minis­teri de Foment, que ha avançat Nació Digi­tal. El sinis­tre va pas­sar al desem­bre de l’any 2018, prop de l’aero­port de Saba­dell, i van morir els dos ocu­pants de l’aero­nau. El docu­ment explica que abans del xoc con­tra la ben­zi­nera “l’esta­bi­lit­za­dor dret de l’avi­o­neta va impac­tar amb un arbre”, que la topada final va ser “sum­ma­ment vio­lenta” i que amb l’estat en què va que­dar l’apa­rell les pos­si­bi­li­tats de super­vivència dels ocu­pants eren “pràcti­ca­ment nul·les”.

L’informe de Foment deta­lla també les decla­ra­ci­ons de tres tes­ti­mo­nis. Un d’ells, que havia estat mecànic de l’apa­rell sinis­trat i que en el moment de l’acci­dent estava a l’aero­port de Saba­dell, diu que l’avi­o­neta “volava molt baix” i que de sobte va veure el morro “bai­xar de cop” i escol­tar “el soroll del motor a fons per inten­tar cor­re­gir la pèrdua de velo­ci­tat” abans d’esta­ve­llar-se con­tra l’edi­fici. Per la seva banda, el con­tro­la­dor de la torre de l’aero­port de Saba­dell explica que “va cri­dar-li l’atenció que l’apa­rell volava a una velo­ci­tat ele­vada i per sobre dels 3.500 peus”, fora, per tant, de la seva àrea de res­pon­sa­bi­li­tat i “molt alt per rea­lit­zar cor­rec­ta­ment l’apro­xi­mació per ater­rar”. També comenta que va avi­sar el pilot que tenia un apa­rell davant a punt per ater­rar i que se separés. Un cop va ater­rar, explica que “la nau pre­ce­dent va ocu­par poc temps la pista” i que quan “va girar la mirada a la nau acci­den­tada a l’edi­fici ja no la va veure”.

Pre­ci­sa­ment el docu­ment també men­ci­ona l’edi­fici de la ben­zi­nera on van impac­tar i apunta que “no vul­nera les superfícies limi­ta­do­res”, segons els paràmetres deter­mi­nats per l’Orga­nit­zació de l’Avi­ació Civil Inter­na­ci­o­nal. Tot i això explica que “no es pot des­car­tar l’efecte de l’edi­fici en la per­tor­bació del vent i la seva influència” en l’acci­dent.

Pel que fa a la valo­ració de les con­di­ci­ons mete­o­rològiques que hi havia el dia de l’acci­dent l’informe diu que “no eren limi­ta­ti­ves pel tipus de vol” i des­taca que “la visi­bi­li­tat era bona en superfície amb nuvo­lo­si­tat escassa a 2.000 peus”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia