Infraestructures i serveis

Infraestructures i Serveis

Retards a l’R3 en el primer dia laborable després de les obres

El servei estava aturat des de Figaró fins a Parets pel desdoblament de la línia

Els usuaris lamenten la manca de “fiabilitat” del servei

A l’estiu es preveu un nou tall

Retards en el pri­mer dia labo­ra­ble a la línia R3 el pri­mer dia després d’unes obres que durant els dar­rers mesos han atu­rat total­ment el ser­vei des del Figaró fins a Parets del Vallès i ha fun­ci­o­nat un ser­vei per car­re­tera alter­na­tiu. Segons Renfe, els usu­a­ris de la línia R3 de Roda­lies han patit durant el matí retards de 25 minuts de mit­jana en els seus des­plaçaments a causa de pro­blemàtiques amb la senya­lit­zació. Han cir­cu­lat tots els ser­veis pre­vis­tos, excepte un amb ori­gen des de Vic a les 5:29h, que per falta de maqui­nista per causa sobre­vin­guda no s’ha pogut pres­tar.

La cir­cu­lació es va inter­rom­pre el pas­sat 12 d’octu­bre per tal d’afron­tar les obres de des­do­bla­ment de la línia. A més s’han adap­tat les estruc­tu­res rela­ci­o­na­des, cons­truït pas­sos infe­ri­ors i ele­vats, reno­vat sis­te­mes d’elec­tri­fi­cació i segu­re­tat, i també hi ha hagut millo­res a les esta­ci­ons de Parets, Gra­no­llers-Cano­ve­lles, les Fran­que­ses i la Gar­riga. El pro­per gran tall per les obres de dupli­cació de la via es pre­veu de cara a l’estiu.

Ber­nat Camps és un usu­ari del tra­jecte Balenyà-Vic, que nor­mal­ment es fa en sis minuts, i que n’ha tri­gat gai­rebé 50. “Soc mes­tre i ara els nens estan sols a l’escola”, ha lamen­tat a l’ACN. Els usu­a­ris mos­tren ferms defen­sors del tren, “però el gran mal és que no sigui fia­ble”, ha afe­git Gasull. El por­ta­veu de la pla­ta­forma Perquè no ens fotin el tren, Marc Jane­ras, ha expli­cat que el tall, durant aquests mesos, s’ha fet “molt llarg” i “fei­xuc” perquè “no ha fun­ci­o­nat bé, cal millo­rar mol­tes coses”. Espera que a l’estiu, quan hi hagi més obres, no es fun­ci­oni igual. A més, insis­tei­xen que “no pot ser més llarg que aquest”. Jane­ras ha expli­cat que entre els ser­veis de diu­menge i els d’aquest matí tenen la sen­sació “que s’estan fent pro­ves amb els usu­a­ris, que a més són pena­lit­zats”. “No pot ser. S’ha d’arri­bat amb totes les pro­ves fetes i tot com­pro­vat i que el pri­mer dia de ser­vei tot vagi com una seda”, ha dema­nat Jane­ras. El por­ta­veu de la pla­ta­forma ha dei­xat clar que aquest només és el pri­mer dels talls per obres pro­gra­mats del des­do­bla­ment i que els trens con­ti­nuen anant per línia única. “Eixu­gar els retards sis­temàtics que té l’R3 serà llarg i ho començarem a veure almenys fins d’aquí un any”, ha expli­cat. “Espe­rem que es posin tots els esforços perquè les incidències siguin mínimes”. A més, també ha recla­mat que durant tot el temps que durin les obres el ser­vei sigui “fia­ble” per a l’usu­ari.

Ser­vei alter­na­tiu

Segons fonts de la com­pa­nyia, amb el ser­vei alter­na­tiu per car­re­tera, en els dar­rers mesos s’ha ofert 24.000 pla­ces diàries en els trens entre Parets del Vallès i Cen­te­lles –en els dos sen­tits, tant en els auto­bu­sos direc­tes com amb para­des intermèdies entre les dues esta­ci­ons– i 22.800 els caps de set­mana. Men­tre que el reforç amb auto­bu­sos llançadora entre Bar­ce­lona-Sagrera Meri­di­ana i Cen­te­lles, ha comp­tat amb una oferta de 5.900 pla­ces en dia fei­ner i entre Sagrera-Meri­di­ana i La Gar­riga amb 2.000 pla­ces.

D’altra banda, des de Ter­ri­tori infor­men que s’ha pre­vist man­te­nir el ser­vei d’auto­bu­sos de reforç i els hora­ris del bus exprés e12 durant el mes de febrer. Amb la recu­pe­ració del ser­vei fer­ro­vi­ari s’ava­luarà com es redis­tri­bu­eix la mobi­li­tat a la zona per deci­dir quina oferta cal man­te­nir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia