mobilitat
El govern espanyol demana disculpes pel tall de 16 mesos a l’R3, però el creu “adequat”
El secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, ha demanat disculpes aquest dimecres pel tall de 16 mesos que provocaran les obres per desdoblar la línia R3 entre Parets del Vallès i la Garriga. Tot i això, el secretari ha defensat que el termini és “l’adequat” i ho ha justificat per tal que quan el “servei es posi en marxa, funcioni a la perfecció”. Santano s’ha reunit avui amb alcaldes i plataformes d’usuaris a l’Escola Industrial de Barcelona.
“Comprenc la preocupació, la desesperació, accepto que les obres porten retard”, ha dit Santano, però ha assegurat que els procediments “tenen els seus temps” i compten amb una regulació “molt rigorosa” amb tràmits “molt complexos” que “obliguen a donar moltes voltes”.
Segons el secretari, cal allargar el temps dels treballs per poder unir les obres del desdoblament amb les de la remodelació de Montcada Bifurcació. A més, d’assegurar que no es produeixen incidències diàries un cop acabat el tall, tal com va passar a Roda de Berà. Santano ha obert la porta a “escurçar” el període afectat, però ha assegurat que el termini triat inclou el període necessari per provar el servei. “Els trens s’han de provar una vegada i una altra perquè qualsevol incidència que es pugui produir es detecti sense viatgers”, ha dit.
En la mateixa línia s’ha expressat la consellera de Territori, Sílvia Panque que ha afirmat que “no escatimem ni en recursos ni en inversions”. “Si són 16 mesos, que siguin 16 mesos, però que quan es reprengui el servei, l’usuari tingui un bon servei”, ha afegit. En aquest sentit, el secretari ha afirmat també que un cop es restableixi el servei, els passatgers es trobaran amb una “millora clara del servei” i ha emmarcat aquesta obra en la “inversió sense descans” que està fent el govern espanyol a la xarxa de Rodalies. “Som conscients dels problemes que encara existeixen i que continuaran existint, precisament, perquè el sistema s’ha de millorar”, ha dit.
Santano ha apuntat també que “no es pot assegurar” que el desdoblament de l’R3 estigui “complet” el 2030, però “sí en marxa” a tots els trams de la línia.