Societat

SOCIETAT

Iniciativa del sector carni català per donar a conèixer que la carn és molt més que un aliment

‘La força de la carn’ té l’objectiu de posar en valor la carn i el seu paper fonamental en la gastronomia, l’economia i la cultura catalanes

La Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrniques (FECIC), l’Associació Empresarial Càrnica (ANAFRIC), l’Associació de Productors de Vacum de Carn de Catalunya (ASOPROVAC) i la Federació Avícola Catalana (FAC) impulsen de forma conjunta la iniciativa ‘La força de la carn’ amb l’objectiu de posar en valor la carn i el seu paper fonamental en la gastronomia, l’economia i la cultura catalanes.

A la presentació, que va tenir lloc a Vic, es va exemplificar la unió del sector amb la signatura d’un propòsit que també va ser subscrit per la secretària d’Alimentació del Departament d’Agricultura, Rosa Cubel, que va destacar la bona feina que el sector està portant a terme i va ressaltar la cadena de valor: des dels productors que cuiden l’origen de la carn, passant per les empreses intermèdies que la manipulen i distribueixen, fins als cuiners.

El projecte ‘La força de la carn’ és especialment significatiu enguany, ja que Catalunya ostenta la distinció de Regió Mundial de la Gastronomia, un reconeixement atorgat per l’IGCAT (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism, per les seves sigles en anglès).

La frase que dona nom a la iniciativa simbolitza la “força de la terra” a través dels ramats que pasturen i el respecte pel producte; la “força de la gent” en la seva capacitat d’unir famílies i generar moments de convivència i la “força del producte” gràcies a la seva diversitat i riquesa de sabors (vedella, oví i cabrum, aviram, porc, etc.). A més, és una “força que alimenta” per la seva aportació essencial de proteïnes d’alt valor biològic, ferro hemo i vitamines del grup B, crucials per a una dieta equilibrada i saludable. Finalment, és la “força de la nostra cuina”, un element imprescindible tant en la tradició culinària catalana com en la seva constant innovació.

Per transmetre aquest missatge, es portaran a terme diferents accions divulgatives i de visibilitat, com publicitat o patrocinis. També es faran accions informatives que s’aniran desenvolupant progressivament, amb l’objectiu de consolidar la proposta i arribar a una audiència àmplia i diversa. La proposta compta amb un ‘microsite’ amb informació rellevant i materials descarregables pensats perquè es puguin compartir fàcilment a xarxes socials o utilitzar-los en botigues i punts de venda.

Catalunya produeix anualment més de dos milions i mig de tones de carn de totes les espècies —porcí, vedella, oví, cabrum, equí, aviram i conill—.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia