Societat

Els barcelonins prefereixen més autobusos a connectar el tramvia per la Diagonal

Les dues alternatives del projecte es coneixeran abans d'acabar l'any i se sotmetran a consulta després de la Setmana Santa del 2010

Con­nec­tar el tram­via de Bar­ce­lona pel tram cen­tral de l'avin­guda Dia­go­nal rep l'aval del 75% dels bar­ce­lo­nins, tot i que és supe­rior el de millo­rar la freqüència dels auto­bu­sos urbans, que té el suport del 80%, ha expli­cat avui en roda de premsa el pri­mer tinent d'alcalde de Benes­tar i Cohesió Ter­ri­to­rial, Car­les Martí. El 70% està d'acord o molt d'acord a poten­ciar la bici­cleta, i només el 15% pensa el con­trari, ha expli­cat Gomà, que ha des­ta­cat que el tram­via gene­rarà inter­mo­da­li­tat amb tot el Metro excepte la L11.

Les dades es des­pre­nen de la segona fase del procés par­ti­ci­pa­tiu de la Dia­go­nal, que fins ara ja ha cos­tat 1,5 mili­ons d'euros. En aquesta fase hi havia pre­gun­tes ober­tes i tan­ca­des sobre el futur de l'avin­guda, i han par­ti­ci­pat 29.700 bar­ce­lo­nins, que supo­sen més de 212.000 sugerències. Aques­tes se sumen a les 800 d'estu­di­ants de 21 esco­les i 200 d'enti­tats.

Martí ha dit que la par­ti­ci­pació, supe­rior a la del Pla d'Actu­ació Muni­ci­pal (PAM) 2008-2011, és "una bona mos­tra estadística" per a un procés que pot arri­bar a ser "el que ha mogut més ciu­ta­da­nia de la història de la democràcia de Bar­ce­lona", ha afir­mat el segon tinent d'alcalde d'Acció Social i Ciu­ta­da­nia, Ricard Gomà.

El 29% con­tra reduir el cotxe
Reduir el trans­port pri­vat, un dels vai­xells insígnia de la reforma, té el suport del 58%. Tot i això, el 29% declara que no vol la seva reducció, en el marc d'un procés par­ti­ci­pa­tiu que també té pro­pos­tes sin­gu­lars, com fer un canal per des­plaçar-se nedant. El 0,5% demana res­pec­tar els nius dels arbres i el 72%, més pape­re­res i bancs.

Més del 80% es mos­tra d'acord a refor­mar la Dia­go­nal entre les pla­ces de Macià i Glòries, però el 12% vol con­ser­var-la com ara i el 8% creu que exis­tei­xen altres pri­o­ri­tats.

Les vore­res gene­ren dis­pa­ri­tat: un terç les pre­fe­reix com ara –dues cen­trals i dues late­rals–; un altre, una gran vorera cen­tral tipus ram­bla, i un altre, dues de late­rals. Gua­nyen per poc (52%) els que accep­ten can­viar de lloc l'arbrat, man­te­nint o aug­men­tant els arbres, als quals pre­fe­rei­xen man­te­nir les qua­tre files en el mateix lloc (48%).

L'ofi­cina tècnica tre­ba­lla en les dues alter­na­ti­ves que es conei­xe­ran abans d'aca­bar l'any i que se sot­me­tran a con­sulta després de la Set­mana Santa del 2010. Martí ha anun­ciat que final­ment podran votar els empa­dro­nats majors de 16 anys a 31 de desem­bre del 2009 des de casa o en un cen­te­nar de punts de la ciu­tat, com el Mer­cat de la Boque­ria. Abans, els qui hagin fet apor­ta­ci­ons rebran res­posta sobre la seva pro­posta i es debatrà sobre les alter­na­ti­ves durant el pri­mer semes­tre del 2010.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.