Serveis

tarragona

Via lliure a l'Ajuntament perquè faci el nou Jaume I

El jutge desestima el recurs contenciós administratiu presentat per Sistemas Alem, ara fa un any

El consistori, avalat per la contundència dels arguments, començarà el pàrquing a mitjan estiu

Tot el pàrquing Jaume I, tant l'obra civil com tota la fer­ra­lla i les estruc­tu­res que hi ha a dins, ja per­tany, legal­ment, a l'Ajun­ta­ment, que compta amb via lliure per fer-hi el nou apar­ca­ment con­ven­ci­o­nal, i que es podria començar a cons­truir a mit­jan estiu, amb un període d'obres d'uns dotze mesos un cop s'adju­di­qui el pro­jecte. Això és pos­si­ble gràcies que el jut­jat con­tenciós admi­nis­tra­tiu número 1 de Tar­ra­gona, en data 29 de març, ha donat la raó al con­sis­tori en res­posta al recurs inter­po­sat per Sis­te­mas Alem, ara fa un any, just després que el ple del con­sis­tori va apro­var el res­cat de la con­cessió, la qual, fins lla­vors, com­par­tien amb Alem, actu­al­ment en con­curs de cre­di­tors.

Tot i que la sentència no és ferma –la part deman­dant pot inter­po­sar un segon recurs d'apel·lació en un ter­mini de quinze dies–, l'equip de govern tar­ra­goní creu que la bata­lla està gua­nyada. “La sentència és con­tun­dent i a causa de la qua­li­tat i l'exhaus­ti­vi­tat dels rao­na­ments de la part expo­si­tiva és molt difícil que Alem en pugui treure una reso­lució revo­catòria”, va cele­brar la por­ta­veu de l'equip de govern, Begoña Floría, que va subrat­llar que “aquesta era la sentència deter­mi­nant per deci­dir tirar enda­vant de manera defi­ni­tiva el pro­jecte de pàrquing con­ven­ci­o­nal”.

La regi­dora i pre­si­denta de l'empresa Apar­ca­ments Muni­ci­pals (AMT), Dolors Her­rera, va afe­gir que “això posa de mani­fest que l'Ajun­ta­ment ha actuat de manera cor­recta”. Her­rera va dei­xar clar que fins que no es resolgués el con­tenciós pre­sen­tat per Alem no podien posar-se a “fer cap obra”. Feina física, no, però sí tot un gra­pat de ges­ti­ons que han permès avançar feina.

Les obres, a l'estiu

En el dar­rer ple­nari es va fer un altre pas per con­ver­tir el Jaume I en con­ven­ci­o­nal –amb qua­tre plan­tes i prop de 350 pla­ces– amb l'apro­vació pro­vi­si­o­nal del pro­jecte. Actu­al­ment, la pro­posta es troba en fase d'expo­sició pública i d'aquí a unes tres set­ma­nes el con­sis­tori començarà la fase de lici­tació i tot el plec de con­di­ci­ons. El dar­rer pas serà l'adju­di­cació de l'obra –pres­su­pos­tada en uns 4 mili­ons d'euros–, que es cal­cula que es podria dur a terme a prin­cipi d'estiu. Un cop esti­gui adju­di­cat el pro­jecte –con­fec­ci­o­nat per l'empresa tar­ra­go­nina Set Engi­nye­ria– començarà el procés per cons­truir el nou apar­ca­ment, que es pre­veu que tindrà una durada d'uns dotze mesos. L'obra també inclourà l'eli­mi­nació de les estruc­tu­res actu­als i de la fer­ra­lla.

LA XIFRA

3,8
milions d'euros
és el que es preveu que costarà la construcció del nou aparcament de la plaça de l'Escorxador.

De moment, 25 milions a la brossa

Totes les xifres que fan referència a l'aparcament de la Part Alta són de rècord, tret de la seva capacitat, ja que, com a molt, donarà cabuda a uns 350 vehicles –uns seran de concessió i la resta, de rotació–. La dada que fa més mal són els 25,7 milions d'euros ja gastats pel consistori, des de 2002, i que, segons va explicar la regidora Floría: “D'aquests diners, ens n'hem d'oblidar”. De fet, aquesta quantitat ja està desemborsada i les arques municipals se'n ressentiran durant els pròxims 30 anys. La ineficàcia i el desgavell en la gestió del pàrquing ja va quedar palès en l'informe de la comissió informativa que va fer públiques les seves conclusions fa dos anys i que repartia responsabilitats, però de manera poc contundent. Les obres estan aturades des de febrer de 2008.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.