SOCIETAT
En marxa l’obligació de portar casc amb el patinet a Calella
Entra en vigor la modificació de la normativa que també inclou que els conductors hauran un mínim de 16 anys
Hi haurà dues setmanes de marge abans no es comenci a multar
Tal dit, tal fet. Aquesta setmana ha entrat en vigor la modificació de l’ordenança de circulació de Calella que afecta de ple els conductors i conductores dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) i que es va aprovar per ple el passat mes de febrer. Les principals novetats son l’obligatorietat de portar cas i que l’edat mínima per conduir un patinet elèctric és de 16 anys. La Policia Local ha posat en marxa una campanya de caràcter informatiu abans de començar a sancionar aquelles conductes que incompleixin les noves obligacions. Aquesta actuació que té com a finalitat difondre les noves disposicions reguladores relatives a la circulació dels VMP, “així com fomentar una conducta vial prudent, responsable i segura, especialment entre el col·lectiu juvenil, que representa un dels principals grups d’usuaris d’aquests vehicles”.
Paral·lelament els agents realitzaran controls policials preventius en diferents punts de la ciutat i es distribuirà material divulgatiu als centres d’ensenyament secundari i de batxillerat, amb l’objectiu que arribi tant a l’alumnat com a les seves famílies, a més de proporcionar informació directa als establiments dedicats al lloguer de VMP, amb l’encàrrec que traslladin a la seva clientela les condicions d’ús establertes per la normativa.
Aquestes modificacions se sumen a la normativa que ja regulava els VMP que contemplava normes com que han de ser utilitzats per una sola persona o que el vehicle ha d’estar equipat amb timbre i llums. Respecte a la circulació, els conductors de VMP han de respectar en tot moment les normes de trànsit, inclosos els límits de velocitat i el sentit de circulació. La velocitat màxima permesa és de 25 km/h.
Segons la normativa, es considera VMP qualsevol vehicle d’una o més rodes, amb una sola plaça, propulsat exclusivament per un motor elèctric i que pot assolir una velocitat màxima de disseny d’entre 6 i 25 km/h. Aquests vehicles només poden disposar de seient si incorporen un sistema d’autoequilibrat.