Societat

SOCIETAT

La manifestació contra els nous accessos de la C-32 a Canet reuneix 200 persones

Entitats ecologistes reclamen a l’Ajuntament que canviï de parer i se sumi al rebuig a l’obra

La manifestació convocada per la Coordinadora d’Emergència Ambiental contra els futurs accessos de l’autopista C-32 a Canet de Mar ha tingut un seguiment desigual. Unes 200 persones s’han desplaçat des del centre del poble fins al punt on es preveu fer l’obra per conèixer les afectacions a la zona agrícola i natural. En aquest sentit, els ecologistes alerten que l’obra vulneraria la normativa urbanística perquè afectaria espais protegits. A més, entenen que no és necessària per millorar la mobilitat a la zona i exigeixen que les inversions se centrin a potenciar les connexions en transport públic. Durant la marxa s’ha reclamat també a l’Ajuntament de Canet de Mar que se sumi al rebuig d’una obra “que destrueix el territori”.

El projecte de transformació de la mobilitat al Maresme, després de la supressió dels peatges l’any 2021, viu ara una segona etapa. La de la millora de les connexions amb l’autopista i la pacificació de la carretera N-II. Per fer-ho, la Generalitat preveu actuar en un primer moment en sis accessos: quatre d'ells seran de nova construcció i els dos restants es milloraran. Se’n faran de nous a  Teià, Premià de Mar-Premià de Dalt, Vilassar de Mar-Cabrils i  Canet de Mar- Sant Cebrià-Sant Pol. A Alella-El Masnou i  Sant Andreu de Llavaneres es modificaran els ja existents. I des de fa ja alguns mesos, s’ha fet palès que la nova sortida de Canet de Mar no agrada a tothom al poble. La portaveu de la Coordinadora d’Emergència Ambiental de Canet de Mar, Mercè Girona, assegura que és un projecte “insensat”.

En aquest sentit, l’entitat ha presentat al·legacions al projecte, basant-se en quatre grans arguments. Els principals són l’afectació a zones protegides ambientalment i la dubtosa necessitat del nou accés des del punt de vista de la mobilitat: “Si es fes, hi hauria tres sortides entre Sant Pol i Canet en un tram de només 3,5 quilòmetres”.

D’altra banda, els ecologistes asseguren que la pacificació de la carretera N-II a Canet de Mar ja és una realitat i les connexions amb els pobles veïns consideren que ja estan ben resoltes. També denuncien l’impacte ambiental en la flora i la fauna de l’entorn, així com en els tres rials que travessaria. Per tot això, Girona reclama que la inversió prevista es destini a millores en la xarxa de Rodalies i d’autobusos i es pugui fer marxa enrere al projecte. A més de la mobilització veïnal, els ecologistes demanen la implicació dels ajuntaments de Canet de Mar i Sant Cebrià de Vallalta, com ja ha fet Sant Pol de Mar, que també ha presentat al·legacions i va votar en contra del projecte de forma unànime en el ple del mes de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia