Societat

societat

Comencen els treballs per la reforma pilot al carrer de la Creu de Girona

Les brigades municipals de Girona han començat aquesta setmana els treballs per reformar tres trams del carrer de la Creu en què se suprimiran una quinzena dels aparcaments que es van habilitar el 2020 al mig de la calçada, una actuació que servirà de prova pilot per després estendre-la, si funciona, a tot el carrer. Tal com es va anunciar a mitjan juny, en el tram central entre el carrer del Migdia i la travessera de la Creu al lloc dels aparcaments centrals s’hi farà passar el carril bici, mentre que als trams dels extrems del carrer de la Creu –entre els carrers de Barcelona i de Francesc Ciurana, per una banda, i a la zona de davant de la benzinera, per l’altra– s’hi habilitaran aparcaments per a motos.

Segons expliquen fonts del consistori, els treballs de les brigades han començat aquesta setmana per la senyalització dels aparcaments per a motos entre els carrers de Barcelona i el carrer de Francesc Ciurana i a la zona de la benzinera, i també per l’ampliació de la zona de càrrega i descàrrega entre el carrer del Migdia i la travessera de la Creu. Està previst que la setmana que ve es facin les tasques de fresat de les marques viàries entre el carrer del Migdia i la travessera de la Creu. En aquest punt, s’esborrarà la pintura actual en el tram on es desplaçarà el carril bici. A partir de la setmana del 14 de juliol, s’executaran les actuacions de pintura de les marques viàries del carril bici que es desplaça.

“Aquesta primera fase consensuada amb les veïnes i veïns ens ha de permetre estudiar bé com articulem una proposta definitiva que prioritzi els vianants i converteixi el carrer de la Creu en un espai més agradable per a la vida veïnal i comercial”, ha destacat el regidor de Mobilitat i Espai Públic, Isaac Sànchez. En aquest sentit, la prova pilot s’allargarà fins a l’octubre. Llavors es farà una primera avaluació i si ha anat bé s’implantarà en un altre tram durant el primer trimestre del 2026. Una altra avaluació posterior decidirà si fer-ho extensible a tota la via el 2026.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia