Societat

L'excés de velocitat, probable causa del xoc del tren a Mataró

El director de Rodalies a Barcelona considera que el comboi anava a més velocitat de l'adequada

El xoc del tren amb el topall del final de la via ha causat deu ferits lleus, entre els quals el conductor que ha quedat atrapat a la cabina

El direc­tor de Roda­lies a l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona, Miguel Ángel Remacha, ha apun­tat avui un excés de velo­ci­tat com a pos­si­ble causa de l'acci­dent de tren d'aquest matí a Mataró. De fet, ha con­si­de­rat que anava a més velo­ci­tat de l'ade­quada quan feia la mani­o­bra d'esta­ci­o­na­ment.

En decla­ra­ci­ons a la mateixa estació de Mataró, Remacha ha expli­cat que el tren sinis­trat venia de Molins de Rei (i que ha xocat con­tra el límit del final de la via 4, una via de comu­ni­cació que està apar­tada de les de cir­cu­lació de pas­sat­gers.

Segons Remacha, en el tren viat­ja­ven unes 50 per­so­nes, de les quals han que­dat ferits lleus 9 pas­sat­gers i el maqui­nista del tren.

D'aquests acci­den­tats, dos pas­sat­gers han estat tras­lla­dats a l'hos­pi­tal de Can Ruti, a Bada­lona (Bar­ce­lonès), i els vuit res­tants a l'hos­pi­tal de Mataró, entre aquests últims el maqui­nista.

Els bom­bers han tar­dat uns 40 minuts a res­ca­tar el maqui­nista que estava atra­pat a la cabina, en un acci­dent que s'ha produït a les 9:44 hores d'avui.

De moment no es conei­xen les cau­ses del sinis­tre, si bé el direc­tor de Roda­lies ha apun­tat un “pos­si­ble excés de velo­ci­tat del com­boi”, del qual es des­co­neix si ha produït per cau­ses tècni­ques o huma­nes.

Els tècnics de Renfe i Adif han recu­pe­rat un sis­tema de regis­tre del tren sobre la velo­ci­tat i l'acti­vació del seu sis­tema de segu­re­tat, que ana­lit­za­ran per conèixer més dades sobre les cau­ses del sinis­tre.

Segons ha infor­mat Remacha, el con­duc­tor del tren acci­den­tat té més de 10 anys d'anti­gui­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.