Infraestructures i serveis

Municipal

mobilitat i oci

L'èxit del Bus Nit 2.0 de Premià de Dalt fa que es vulgui mantenir tot l'any

Més de 500 joves han estat traslladats a la zona d'oci de Mataró els divendres de juliol a octubre

El transport tenia monitor i sistema de cardioprotecció

Més de 500 joves de Premià de Dalt –segons fonts muni­ci­pals, un total de 564– han uti­lit­zat el bus Nit 2.0 per tras­lla­dar-se de forma segura a la zona d'oci de Mataró durant els tretze diven­dres que van del 15 de juliol al 14 d'octu­bre. Els usu­a­ris han valo­rat amb nota molt alta aquest ser­vei gratuït, que es va estre­nar l'any pas­sat però que ha estat en aquesta segona edició que ha incor­po­rat nove­tats que han estat deci­si­ves per millo­rar-lo. La presència de moni­tors, en espe­cial, ha garan­tit, segons l'Ajun­ta­ment, que els viat­ges s'hagin fet amb total nor­ma­li­tat i que no s'hagi hagut de lamen­tar cap inci­dent. El regi­dor de Trans­port Públic, Car­les Medina (PDCat), des­ta­cava, en l'inici del ser­vei, que, aquest estiu, els usu­a­ris tenien l'opor­tu­ni­tat de “garan­tir-se un seient fent la reserva prèvia a través del web muni­ci­pal” i pre­ci­sava que cada jove que fes ser­vir el bus havia d'iden­ti­fi­car-se. En aquest sen­tit, també es van apli­car modi­fi­ca­ci­ons per opti­mit­zar al màxim el trans­port, ajus­tant-lo a dos únics viat­ges –un d'anada i un de tor­nada– i fent-los coin­ci­dir amb les hores amb una major afluència de demanda. Medina també recor­dava que el bus Nit 2.0 anava diri­git espe­ci­al­ment al públic de 16 i 17 anys, per a què l'oferta d'oci noc­turn de Mataró es con­cen­tra els diven­dres.

Més con­trol

La presència de moni­tors, a més, ha faci­li­tat que en el tra­jecte d'anada s'apro­fités per fer cam­pa­nyes de con­sum res­pon­sa­ble i de pre­venció entre els usu­a­ris. El vehi­cle, del grup La Pau, dis­po­sava, a més, d'un sis­tema de car­di­o­pro­tecció. Segons els regi­dor, “la res­posta del jovent ha estat excel·lent”: “I igual d'impor­tant ha estat que no hem tin­gut cap incidència en el ser­vei, a diferència de l'any pas­sat.” L'ús del bus Nit 2.0 per­me­tia, a més, als usu­a­ris l'entrada pre­fe­rent a la dis­co­teca Cocoa, local de referència a la zona d'oci mata­ro­nina.

Bona nota i bus tot l'any

L'empresa res­pon­sa­ble del ser­vei va fer entre els viat­gers una enquesta per deter­mi­nar-ne el nivell de satis­facció, que va ser molt posi­tiu. Davant el resul­tat de l'experiència, des de l'Ajun­ta­ment de Premià de Dalt s'està estu­di­ant la via­bi­li­tat de posar a dis­po­sició del jovent aquest trans­port urbà durant tot l'any. El bus sor­tia a les 11 de la nit de la car­re­tera dels Sis Pobles, feia tres para­des i tor­nava a les 4.45 de la mati­nada.

LA FRASE

La resposta del jovent ha estat excel·lent i no hem tingut cap incidència en el servei
Carles Medina (PDCat)
regidor de transport públic de l'ajuntament de premià de dalt


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia