Infraestructures i serveis

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

Ilsa, par­ti­ci­pada per Tre­ni­ta­lia i Air Nos­trum, comença aquesta set­mana a Figue­res les pro­ves d’homo­lo­gació del pri­mer tren d’alta velo­ci­tat de la com­pa­nyia, que ope­rarà a l’Estat a par­tir del segon semes­tre del 2022. En una pri­mera fase es pre­veu que con­necti Bar­ce­lona, Madrid, València, Sevi­lla, Sara­gossa, Ala­cant, Còrdova i Màlaga.

Les pri­me­res pro­ves del nou tren, que va sor­tir de la fac­to­ria de Pis­toia a Itàlia el juny pas­sat, es faran en un tram de 44,4 quilòmetres entre Figue­res i Per­pinyà per dur a terme l’homo­lo­gació a la Xarxa Fer­roviària d’Interès Gene­ral (RFIG). Un cop superat aquest pri­mer període, el tren con­ti­nuarà el procés en els cor­re­dors Bar­ce­lona-Madrid, Madrid-València i Madrid-Sevi­lla. Aquest mateix any es pre­veu que arri­bin dos trens més de la com­pa­nyia. Ilsa com­pe­tirà amb els seus ser­veis d’alta velo­ci­tat amb Renfe, que ofe­reix els TAV i el ser­vei de baix cost Avlo entre Cata­lu­nya i Madrid des del juny pas­sat, i amb la fran­cesa SNCF, que ofe­reix el ser­vei amb la marca comer­cial Ouigo des del 10 de maig.

Ilsa ha fet una inversió de 1.000 mili­ons d’euros en la seva flota ini­cial, que estarà for­mada per trens d’última gene­ració que han estat desen­vo­lu­pats per Hitachi Rail en col·labo­ració amb Bom­bar­dier Trans­por­ta­tion, del grup Als­tom.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia