Infraestructures i serveis

BA cancel·la els vols per un error informàtic

L’aerolínia britànica va deixar de volar des de Londres però ha descartat un ciberatac

L’aerolínia britànica Bri­tish Airways (BA) va can­cel·lar tots els vols pre­vis­tos per ahir mateix des dels aero­ports lon­di­nencs de Heath­row i Gatwick a causa d’un error informàtic glo­bal, segons va infor­mar la com­pa­nyia en un comu­ni­cat. L’aerolínia, que ha des­car­tat que l’error hagi estat con­seqüència d’un cibe­ra­tac, va infor­mar que estava tre­ba­llant per res­ta­blir el ser­vei amb nor­ma­li­tat a par­tir d’avui, tot i que anirà infor­mant dels can­vis a través del seu lloc web i de les xar­xes soci­als.

En la seva nota, BA pre­cisa que la decisió ope­ra­tiva ha afec­tat també el ser­vei telefònic, per la qual cosa s’ha de comu­ni­car a través del seu web –que en algun moment també ha que­dat inu­ti­lit­zat– i del seu compte de la xarxa social Twit­ter.

Coin­cidència vaca­ci­o­nal

“Ens estem esforçant per col·locar tots els cli­ents que havien de viat­jar avui [ahir] en els pròxims vols dis­po­ni­bles durant el cap de set­mana”, va expli­car la com­pa­nyia, que va asse­gu­rar que “els que no puguin volar se’ls reem­bor­sarà l’import del bit­llet”. BA asse­nyala que “s’espera que la majo­ria dels vols de llarga distància que havien d’ater­rar a Lon­dres demà [avui] arri­bin amb nor­ma­li­tat”. “Con­ti­nu­a­rem faci­li­tant infor­mació a través de ba.​com, Twit­ter i mit­jançant els canals de comu­ni­cació dels aero­ports”, asse­nyala l’empresa en la nota. “Lamen­tem pro­fun­da­ment les molèsties cau­sa­des als nos­tres cli­ents durant aquest període de vacan­ces”, hi afe­geix.

Els pro­ble­mes expe­ri­men­tats per BA coin­ci­dei­xen amb l’inici d’una set­mana de vacan­ces esco­lars al Regne Unit, quan els aero­ports estan atapeïts de gent que es dis­posa a sor­tir de viatge.

El sin­di­cat britànic GMB, amb àmplia presència a l’aerolínia, va infor­mar ahir que el greu error del sis­tema informàtic, que va afec­tar vols a tot el món, “s’hau­ria pogut evi­tar” si l’empresa no hagués tras­lla­dat a l’Índia al 2016 els llocs de tre­ball del depar­ta­ment d’informàtica.

La can­cel·lació de BA va afec­tar dos vols a l’aero­port del Prat, a Bar­ce­lona, i 41 vols a 11 des­ti­na­ci­ons de l’Estat espa­nyol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia