La variant est de Ripoll inclou una segona variant cap a Vallfogona

Els estudis de traçat i d'impacte ambiental preveuen un túnel d'1,3 quilòmetres

La prin­ci­pal nove­tat dels estu­dis de la vari­ant est de Ripoll és l'altra vari­ant, la de l'N-260a –que uneix Ripoll amb Olot per Vall­fo­gona–. Les dues vari­ants millo­ra­ran con­si­de­ra­ble­ment la mobi­li­tat al sec­tor est de la vila. La vari­ant est és una via de 4 quilòmetres d'un car­ril per sen­tit. S'ini­cia a l'encre­ua­ment de la C-17 amb la car­re­tera de les Llos­ses (C-26), on es pre­veu un enllaç a dife­rent nivell for­mat per una rotonda de grans dimen­si­ons situ­ada a nivell del ter­reny, men­tre que el tronc de la vari­ant pas­sarà en via­ducte. Poste­ri­or­ment, el traçat creua el riu Ter i dis­corre en paral·lel a la línia del fer­ro­car­ril de Puig­cerdà, es des­plaça cap a l'est i tra­vessa el turó de Sant Antoni amb un pri­mer túnel de 355 metres. La vari­ant creua la riera Caga­nell amb un via­ducte i després, a poca distància de la car­re­tera N-260a, s'ini­cia el túnel de Sant Bar­to­meu, que deixa a l'esquerra els habi­tat­ges de Vis­ta­le­gre. Té 1.320 metres i dis­posa de gale­ries d'eva­cu­ació. El final del túnel se situa als Plans de l'Ave­lla­neda i a uns 300 metres fina­litza la vari­ant amb una rotonda a nivell sobre la car­re­tera C-26, a la ronda de Mas d'en Bosc. El punt final se situa a uns 700 metres abans de la rotonda on s'ini­cia la car­re­tera N-260 cap a Sant Joan de les Aba­des­ses. Els estu­dis ana­lit­zen dues opci­ons de traçat per aquesta vari­ant. La més òptima passa més cap a l'oest i, en el tram paral·lel a la línia del tren, dis­corre entre aquesta i el riu, men­tre que l'altra passa a l'est del tren.

La car­re­tera N-260a, que va ser tras­pas­sada l'any 2008 del Minis­teri de Foment a la Gene­ra­li­tat i que evi­tarà el pas actual pel tram ini­cial, que té un caràcter urbà i que exi­geix fer un recor­re­gut previ pels car­rers de Ripoll, ini­cia al car­rer del Progrés, a prop de l'estació del fer­ro­car­ril, amb una rotonda i segueix la riera de Caga­nell, per la ves­sant de solana, i fina­litza amb una inter­secció en forma de T, a prop de la font del Sofre. Aquesta vari­ant té una lon­gi­tud d'1,2 quilòmetres i costa 4 mili­ons. A causa de la topo­gra­fia del ter­reny, el pen­dent de la car­re­tera arriba al 9 %. La car­re­tera estarà for­mada per dos car­rils de 3 metres i dos vorals d'1 metre cadas­cun.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.