Infraestructures i serveis

Serinyà transforma en vial urbà el traçat de l’antiga carretera

Una part del carrer que havia estat la C-150 fins a la construcció de la variant, a finals de la dècada dels vuitanta, ha mantingut fins ara l’aspecte de carretera

L’Ajun­ta­ment de Serinyà ha posat a lici­tació les obres de reforma del car­rer del Reve­rend Doc­tor Tus­sell, per on havia pas­sat l’antiga C-150. Els tre­balls, que dura­ran uns dos mesos, con­sis­ti­ran a donar a aquest vial un aire més urbà, a còpia de posar-hi vore­res i arbrat, així com una zona d’apar­ca­ment. En el moment de fer les vore­res, també es reno­varà el cla­ve­gue­ram. La calçada no es tocarà perquè es troba en bon estat, segons el con­sis­tori. Com que la feina es con­cen­trarà als cos­tats, el trànsit no es tallarà mai del tot, mal­grat que sí que hi pot haver res­tric­ci­ons. La trans­for­mació no abas­tarà tot el car­rer, ja que el tram més pròxim a la cruïlla d’accés al poble (a l’altura del bar By Pass) ja té una con­fi­gu­ració urbana.

Un tema pen­dent

Les obres tenen un pres­su­post d’uns 190.000 euros, pro­vi­nents de fons pro­pis del con­sis­tori inclo­sos en els pres­su­pos­tos de l’any pas­sat. Ini­ci­al­ment, el pro­jecte s’havia de finançar amb el pla d’obres i ser­veis de la Gene­ra­li­tat (PUOS), però la falta de recur­sos del govern, tot i haver obtin­gut ja el vis­ti­plau, va fer que tot ple­gat quedés en no res.

L’Ajun­ta­ment des­taca la neces­si­tat d’arran­jar aquest vial, atès que des que va dei­xar de ser una car­re­tera, l’any 1987, només se n’havia millo­rat un tram. Arran del traspàs de la seva titu­la­ri­tat al muni­cipi, l’Ajun­ta­ment se’n va començar a plan­te­jar la trans­for­mació. “Doc­tor Tus­sell és un dels llocs de Serinyà on es con­cen­tren els comerços, jun­ta­ment amb el car­rer Caru­lla”, mani­festa l’alcalde, Josep Antoni Ramon, per recal­car la importància que té.

L’altra tra­ves­sera

El vial a trans­for­mar cor­res­pon a la tra­ves­sia històrica del poble a par­tir del moment en què els camins van dei­xar pas a les car­re­te­res. Fins al 1987, hi cir­cu­lava tot el trànsit de pas i va esde­ve­nir una via inte­rior en el moment en què la Gene­ra­li­tat va obrir l’actual traçat exte­rior de la que després s’ano­me­na­ria C-66. Amb el pas dels anys, aquesta vari­ant també s’ha aca­bat con­si­de­rant una tra­ves­sera urbana –el límit de velo­ci­tat esta­blert així ho indica– que el pro­jecte de des­do­bla­ment de la C-66 –ara apar­cat– hau­ria de con­ver­tir algun dia també en vial urbà. A curt ter­mini, però, aquest tram con­ti­nuarà sent una car­re­tera d’un car­ril per sen­tit, amb una gran rotonda que orde­narà l’accés al nucli i des d’on es podrà anar pre­ci­sa­ment al car­rer del Doc­tor Tus­sell.

LA DATA

1987
Es va obrir
el traçat de la C-150 (ara, C-66) per l’exterior del poble.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia