Infraestructures

Indignació pels llargs retards a Renfe

Adif fa obres per adaptar la via de Girona a Vilamalla a l'ample internacional

Els trens de Renfe que fan el recor­re­gut de Port­bou a Bar­ce­lona van acu­mu­lar ahir retards de més d'una hora, segons les quei­xes de diver­sos usu­a­ris que es van posar en con­tacte amb aquest diari. Renfe va infor­mar que els retards són cau­sats per les obres que fa Adif entre Girona i Vila­ma­lla per posar en ser­vei noves ins­tal·laci­ons de segu­re­tat i gestió del trànsit dins el pro­jecte d'ins­tal·lació del ter­cer car­ril per adap­tar l'actual via con­ven­ci­o­nal a l'ample inter­na­ci­o­nal.

Els por­ta­veus de Renfe van adme­tre ahir mateix que s'havien regis­trat retards de 35 a 40 minuts, però que els endar­re­ri­ments acu­mu­lats devien ser de 30 minuts de mit­jana. Molts usu­a­ris es van quei­xar de les llar­gues espe­res al sol o atu­rats en esta­ci­ons de la mei­tat del tra­jecte, com ara Flaçà.

Segons les pre­vi­si­ons d'Adif, les obres van començar diven­dres i s'allar­ga­ran fins avui cap al tard. Pre­ci­sa­ment, la com­pa­nyia fer­roviària ja té pre­vist un dis­po­si­tiu d'auto­bu­sos, amb sis uni­tats a Girona i sis a Figue­res, per si hi ha alguna incidència durant el període d'exe­cució de les obres. A més, Renfe ha reor­de­nat tota la flota de trens regi­o­nals i mit­jana distància, de manera que els pas­sat­gers es poden tro­bar amb algun tren que no coin­ci­deixi amb el que està esta­blert en la taula d'hora­ris.

Les ope­ra­ci­ons que es duen a terme aquest cap de set­mana con­sis­tei­xen en la posada en ser­vei d'un dis­po­si­tiu ano­me­nat blo­queig automàtic en via doble bana­lit­zada. Es tracta d'un sis­tema de segu­re­tat essen­cial per a la cor­recta gestió i regu­lació del trànsit, ja que per­met rela­ci­o­nar automàtica­ment els senyals que pro­te­gei­xen els trams o can­tons en què estan divi­dits els tra­jec­tes, i impe­deix que dos trens uti­lit­zin de manera simultània un mateix tram.

Paral·lela­ment, es fan les ope­ra­ci­ons d'adap­tació dels nous encla­va­ments electrònics (sis­te­mes que ges­ti­o­nen tots els senyals, can­vis d'agu­lles i altres dis­po­si­tius que orde­nen els movi­ments dels trens en els tra­jec­tes i esta­ci­ons), que s'han ins­tal·lat a les esta­ci­ons de Girona, Flaçà, Sant Miquel de Fluvià i Vila­ma­lla, a més del cen­tre logístic fer­ro­vi­ari de Girona, perquè puguin ser tele­co­man­dats des del con­trol de trànsit cen­tra­lit­zat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia