Infraestructures

infraestructures

L'Ajuntament de Rodonyà, contra la variant de la C-51

L'alcalde, Josep M. Saumell, troba negatiu l'efecte del nou tram de la carretera, entre altres raons, perquè deixarà sense vida la zona situada a l'extrem del poble per on passa l'actual via

Dels diver­sos pobles que abarca la reno­vació del tram de la C-51 en exe­cució entre Valls i el Ven­drell, Rodonyà, explica l'alcalde d'aquest muni­cipi de l'Alt Camp, “és el que més s'ha opo­sat a aquesta infra­es­truc­tura”. A diferència de la població veïna d'Alió –on l'actual via passa pel bell mig del nucli i on, segons comenta l'alcalde, Fran­cesc Jofré, “el canvi serà posi­tiu després de molts anys con­vi­vint amb la cir­cu­lació al mig del poble”–, a Rodonyà la car­re­tera passa per un extrem, la qual cosa, segons des­taca Sau­mell, esdevé una ubi­cació estratègica que “dóna vida al muni­cipi”, ja que a l'altra banda hi ha un petit polígon de ser­veis. Molts dels esta­bli­ments d'aquesta zona, com la ben­zi­nera o els bars i res­tau­rants, “esde­ve­nen un punt d'atracció i s'han obert depe­nent de la gent de pas. Això és el que tenim a Rodonyà i si fan la nova car­re­tera ens ho maten tot”, explica indig­nat.

En el seu dia, l'Ajun­ta­ment es va encar­re­gar de con­di­ci­o­nar la car­re­tera en aquest punt, amb l'enjar­di­na­ment de la zona. Una petició que es va fer al Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial va ser que la sor­tida enllacés amb la zona de ser­veis, la qual cosa “no només ha sig­ni­fi­cat una millora estètica, sinó que ha dis­minuït con­si­de­ra­ble­ment la peri­llo­si­tat en un punt on anys enrere hi havia hagut més d'un acci­dent mor­tal”. L'únic que s'ha acon­se­guit ara, però, és fer la rotonda més pro­pera al poble i el com­promís del govern de senya­lit­zar l'àrea de ser­veis.

Segons Sau­mell, “sem­pre ens hem opo­sat a la cons­trucció d'aquesta vari­ant, tot i defen­sar que la millora era necessària”. Així, con­si­dera que la nova via “ens deixa fora de lloc” i que l'efecte més aviat serà nega­tiu. El nou tram, a més, inclou un vial de ser­vei a banda i banda, fet que sig­ni­fica que “l'impacte sobre el ter­ri­tori és fort, i el que és pit­jor, encara hi ha trams que no sabem per on pas­sa­ran”. En el seu dia Rodonyà va pre­sen­tar al·lega­ci­ons al pro­jecte, que pro­po­sa­ven millo­rar la car­re­tera actual modi­fi­cant algun traçat per eixam­plar-la. En aquest sen­tit, l'alcalde lamenta: “par­lem molt i ens omplim la boca de par­ti­ci­pació ciu­ta­dana, quan en el plan­te­ja­ment s'ha de tenir en compte el que diu un muni­cipi perquè mar­carà la seva història; és evi­dent que no ens han escol­tat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.