Infraestructures

Infraestructures

Comencen les obres per treure les cabines frontereres

Ja està senyalitzat i s'estan fent feines prèvies als laterals de l'autopista per habilitar els carrils que s'usaran si s'ha de fer algun control policial

L'Estat francès incomplia la normativa europea

Les obres per des­man­te­llar les anti­gues cabi­nes fron­te­re­res del Pertús ja han començat. El govern francès havia anun­ciat a finals de setem­bre que les fei­nes començarien a mit­jan mes d'octu­bre i ahir mateix ja s'havia posat la senya­lit­zació indi­ca­tiva de les obres, s'havien ins­tal·lat les tan­ques pro­vi­si­o­nals per mar­car els car­ril i els ope­ra­ris tre­ba­lla­ven als late­rals de l'auto­pista. En aquests espais late­rals s'habi­li­ta­ran uns car­rils que, segons fonts poli­ci­als, s'usa­ran quan s'hagi de fer un con­trol. De fet, s'hi ins­tal·laran uns panells llu­mi­no­sos que s'acti­va­ran per des­viar els vehi­cles en cas que hi hagi un con­trol esporàdic. Les fei­nes hau­rien començat per aquest punt per tenir habi­li­tats aquests car­rils de manera pro­vi­si­o­nal abans de començar el des­man­te­lla­ment de les cabi­nes i l'estruc­tura que hi ha a sobre. I és que per la com­po­sició del pas fron­te­rer tot fa pen­sar que per tre­ba­llar en el des­mun­tatge de les cabi­nes caldrà des­viar els cot­xes per l'exte­rior.

L'Estat francès ha res­post, doncs, ja a l'amenaça de la Comissió Euro­pea (CE), que li havia comu­ni­cat que el mul­ta­ria amb una sanció milionària si no reti­rava les anti­gues cabi­nes fron­te­res. La CE con­si­dera que aques­tes estruc­tu­res difi­cul­ten el trànsit de vehi­cles i incom­plei­xen la nor­ma­tiva euro­pea. En con­cret, l'incom­pli­ment fa referència al codi de fron­te­res Schen­gen, un regla­ment que desen­vo­lupa el Trac­tat de Schen­gen, que esta­bleix un espai euro­peu sense fron­te­res inte­ri­ors.

De fet, en aquest punt de l'auto­pista es for­men mol­tes cues en les èpoques d'estiu ja que fins ara s'hi havia de cir­cu­lar a 15 quilòmetres l'hora. En vista de la sanció que la CE volia impo­sar a l'Estat francès, els senyals es van can­viar per uns de límit màxim de 50 quilòmetres l'hora. A més, un cop s'hagin des­mun­tat, el límit encara s'aug­men­tarà fins als 90 quilòmetres l'hora. Men­tre durin les obres, però, aquest límit s'ha esta­blert en 30 quilòmetres l'hora i s'han limi­tat els car­rils per on es pot cir­cu­lar per tra­ves­sar l'antiga fron­tera al Pertús.

Tant els sin­di­cats de la poli­cia fran­cesa com els de l'espa­nyola s'han mos­trat en con­tra de l'eli­mi­nació de l'antiga fron­tera, ja que con­si­de­ren que els difi­cul­tarà la feina quan s'hagin de fer con­trols poli­ci­als. Segons fonts de la Policía Naci­o­nal, tot i les advertències de la Unió Euro­pea perquè s'eli­mi­nin els con­trols que s'assem­blen als antics con­trols fron­te­rers, de moment es manté la vigilància en aquest punt l'auto­pista.

Les de l'N-II, encara no

La CE només va fer referència en el seu expe­di­ent a l'Estat francès per a les cabi­nes de l'auto­pista, però encara es man­te­nen també les estruc­tu­res de l'N-II, que cor­res­pon a l'Estat espa­nyol de treure-les. En aquest cas, encara no hi ha hagut cap movi­ment per eli­mi­nar-les.

1.300
detencions
l'any són les que la policia espanyola diu que fa en aquest punt fronterer. Temen ser menys efectius.
90
quilòmetres hora
és el límit de velocitat que hi haurà en aquest punt després de les obres.
20
anys
és el període durant el qual l'Estat francès i l'espanyol han incomplert la normativa europea amb les cabines.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.