Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

L'oposició veïnal al traçat de la variant d'Amer queda clara amb 740 al·legacions

L'associació veïnal “no a la variant” encapçala l'oposició i consideren que en aquests moments qualsevol traçat de variant només perjudicaria Amer

L'empresa de la Gene­ra­li­tat GISA ha fet un estudi infor­ma­tiu del traçat de la futura vari­ant d'Amer, que no satisfà ningú. Ni veïns ni l'Ajun­ta­ment de CiU, que encapçala Narcís Jon­quera, la volen. L'opo­sició veïnal a la pro­posta de la Gene­ra­li­tat s'ha traduït amb les 740 al·lega­ci­ons de par­ti­cu­lars que van entrar ahir a les ofi­ci­nes de la Gene­ra­li­tat a Girona.

I encara fal­ten les que pos­si­ble­ment entrarà el mateix Ajun­ta­ment d'Amer, ja que a ells encara els queda un mes de marge per pre­sen­tar al·lega­ci­ons, un mes més que par­ti­cu­lars i per­ju­di­cats.

L'Ajun­ta­ment d'Amer va apro­var ini­ci­al­ment, l'any 2007, quan gover­nava l'inde­pen­dent Joan Güell, un traçat de vari­ant que ara el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques ha deses­ti­mat per raons econòmiques. Els tècnics de la Gene­ra­li­tat l'ano­me­nen l'alter­na­tiva “2” i la seva cons­trucció la valo­ren en 44.458.268 euros. La mateixa Gene­ra­li­tat pro­posa l'alter­na­tiva “1”, que valo­ren en 21.669.030 euros, per una vari­ant de 5 quilòmetres. El mateix estudi reco­neix que la pro­posta número dos és la més res­pec­tu­osa amb l'impacte ambi­en­tal, però que els cri­te­ris econòmics i fun­ci­o­nals els reco­ma­nen optar per la pro­posta número ú.

La que va plan­te­jar l'Ajun­ta­ment lla­vors incloïa túnels i fal­sos túnels i trans­cor­ria per la zona est de la població, cau­sant un impacte molt menor, tant en zones habi­ta­des com en el pai­satge i els con­reus. Si bé aquesta pro­posta ja pre­sen­tava seri­o­sos dub­tes sobre la neces­si­tat de fer una vari­ant a Amer, l'alter­na­tiva de la Gene­ra­li­tat no en pre­senta cap. Gai­rebé tot­hom hi està en con­tra. A més, pel que fa a la mobi­li­tat, la Gene­ra­li­tat s'ha basat en un estudi de l'any 2007, que xifrava en uns 4.000 el nom­bre de vehi­cles que pas­sen per Amer. Els al·lega­dors con­si­de­ren que aquest estudi ara ja no té cap valor, tal vegada perquè la posada en fun­ci­o­na­ment del túnel de Bra­cons ha fet dis­mi­nuir de manera sig­ni­fi­ca­tiva el pas de vehi­cles per la població de la Selva. De fet, es tracta d'una població d'uns 3.500 habi­tants, on, tot i que la car­re­tera tra­vessa el poble, no hi ha gai­rebé mai embus­sos de trànsit i es pot tra­ves­sar la població còmoda­ment i amb tota nor­ma­li­tat.

L'alcalde de CiU també ho veu així, i no con­si­dera ni urgent ni neces­sari que es faci una vari­ant que per­ju­dica con­reus, pai­satge, l'urba­nit­zació Sol i Vent, la zona de les Mallo­les i el Pas­te­ral.

L'alcalde, Narcís Jon­quera, diu que estan fent mirar l'estudi de la Gene­ra­li­tat per poder-hi pre­sen­tar les seves pròpies al·lega­ci­ons, ja que tenen temps fins al pro­per dia 3 de febrer. De totes mane­res, la seva posició queda clara quan afirma que “més val­dria que des­ti­nes­sin aquests diners a arre­glar els embus­sos que es pro­du­ei­xen a Bes­canó, per exem­ple”. Aquesta posició cor­res­pon amb la de les 750 al·lega­ci­ons par­ti­cu­lars i amb el suport als veïns i la pla­ta­forma ciu­ta­dana del grup d'ERC a l'Ajun­ta­ment.

LA XIFRA

21,7
milions d'euros és el que gairebé pot costar la variant de cinc quilòmetres d'Amer, que ningú vol.

LA DATA

03/02/11
És el termini que té l'Ajuntament d'Amer per presentar al·legacions. El termini per a particulars va acabar ahir.

LA FRASE

Més valdria que arreglessin casos més urgents, com ara els taps de Bescanó, que no pas la variant
Narcís Jonquera
alcalde d'amer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.