Infraestructures

infraestructures

Tarragona presentarà un recurs contra el tercer fil si no es garanteix que sigui provisional

L'alcalde reclama que duri “sis o set anys” com a màxim i es mostra preocupat per l'afectació als trens regionals

Foment va adjudicar una part dels treballs de la nova infraestructura per 73 milions

Pri­mer pas en ferm de l'alcalde de Tar­ra­gona, Josep Fèlix Balles­te­ros (PSC), davant els diver­sos dub­tes que està gene­rant al Tar­ra­gonès el pro­jecte del cone­gut com a ter­cer fil, és a dir, la ins­tal·lació de dos car­rils fer­ro­vi­a­ris d'ample euro­peu a la línia de la costa per fer-hi pas­sar les mer­ca­de­ries. L'alcalde ha enviat una carta a la minis­tra de Foment, Ana Pas­tor, en què li anun­cia que l'Ajun­ta­ment pre­sen­tarà un recurs con­tra el con­curs de la nova infra­es­truc­tura si no hi ha una garan­tia explícita que el ter­cer fil serà pro­vi­si­o­nal. Una tem­po­ra­li­tat que Balles­te­ros fixa en sis o set anys com a màxim, ja que els nous car­rils fer­ro­vi­a­ris frus­tra­rien un pro­jecte clau de futur per a Tar­ra­gona com el tras­llat o cobri­ment de la línia fer­roviària, la cone­guda com a façana marítima.

En aquest sen­tit, per tant, l'Ajun­ta­ment de Tar­ra­gona no vol que l'ele­vada inversió pre­vista per al ter­cer fil –que se situa en els 236 mili­ons d'euros– deixi obli­dat el traçat que hau­ria de ser defi­ni­tiu per al trànsit de mer­ca­de­ries d'ample euro­peu, la recu­pe­ració de l'antiga línia Reus-Roda, que passa per l'inte­rior.

Pèrdua de ser­vei

Al mateix temps, Balles­te­ros també fa un crit d'alerta sobre una de les con­seqüències que la posada en fun­ci­o­na­ment del ter­cer fil i del nou tram del cor­re­dor del Medi­ter­rani fins a Van­dellòs i l'Hos­pi­ta­let de l'Infant podria tenir sobre el trans­port de viat­gers: la pèrdua dels trens regi­o­nals que enlla­cen les pobla­ci­ons del sud de Tar­ra­gona amb Bar­ce­lona, i que pas­sa­rien a cir­cu­lar per ample euro­peu, no com­pa­ti­ble amb l'estació de la ciu­tat. L'alcalde tar­ra­goní va qua­li­fi­car d'“inac­cep­ta­ble” aquesta pos­si­bi­li­tat, que va denun­ciar la pla­ta­forma en favor del trans­port públic Pdf.​Camp i sobre la qual han expres­sat la seva inqui­e­tud tots els ajun­ta­ments per on pas­sarà el ter­cer fil.

En la seva carta també inci­deix en el seguit de com­pen­sa­ci­ons que l'Ajun­ta­ment de Tar­ra­gona ha sol·lici­tat a Foment a canvi de la infra­es­truc­tura. És el cas de la fina­lit­zació de les obres de millora de l'estació del cen­tre de la ciu­tat, la ins­tal·lació de pas­se­res per a via­nants sobre les vies per millo­rar la comu­ni­cació entre la platja i la ciu­tat –ara bar­rada pel tren– i la ins­tal·lació de pan­ta­lles acústi­ques, una demanda que pre­o­cupa espe­ci­al­ment el sec­tor dels càmpings de la ciu­tat.

Pro­jecte recla­mat

El ter­cer fil fer­ro­vi­ari és un pro­jecte recla­mat espe­ci­al­ment des del Port de Tar­ra­gona i el polígon petroquímic de la comarca, per tal d'ofe­rir una con­nexió d'ample euro­peu per al trans­port de mer­ca­de­ries. La infra­es­truc­tura haurà d'enllaçar fins a Cas­tell­bis­bal, on ja exis­teix una línia d'ample euro­peu per a aquest tipus de trens que per­met arri­bar fins a la fron­tera fran­cesa.

LA FRASE

És inadmissible que Renfe tingui previst eliminar la parada de trens regionals de la nostra estació
Josep Fèlix Ballesteros
Alcalde de Tarragona (PSC)

LA XIFRA

236
milions
són els que està previst que costi el tercer fil ferroviari. La subhasta de les obres és imminent.

En marxa alguns treballs previs

El Ministeri de Foment ha adjudicat avui, per valor de 73,4 milions, els treballs d'adequació de la seguretat i les comunicacions del tram entre Vila-seca i Castellbisbal, tasques que després es complementaran amb la instal·lació del tercer fil. Entre altres actuacions, es construiran quatre nous edificis tècnics i s'instal·larà un sistema de bloqueig automàtic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.