Infraestructures

Noves fórmules per a la terminal del Far-Vilamalla

El director general de Cimalsa diu que busquen alternatives per evitar que “la falta de decisió” de l'Estat “paralitzi” l'estació intermodal

El projecte ha d'impulsar el polígon Logis Empordà

La Gene­ra­li­tat busca fórmu­les per des­en­ca­llar la ter­mi­nal inter­mo­dal del Far-Vila­ma­lla, al marge de l'Estat. Isi­dre Gavín, direc­tor gene­ral de l'empresa pública Cimalsa, que pro­mou aquest cen­tre, ha expli­cat a aquest diari que “s'estan bus­cant alter­na­ti­ves per evi­tar que la falta de decisió de l'Estat para­litzi el pro­jecte”. Gavín diu que encara no pot avançar quina seria aquesta fórmula i admet que la decisió defi­ni­tiva depèn també de si hi ha govern de la Gene­ra­li­tat en les pròximes set­ma­nes. Però deixa molt clar: “Hem de bus­car solu­ci­ons per no estar pen­dents de si Adif i l'Estat para­lit­zen el pro­jecte.”

Gavín fa referència a la part que el govern espa­nyol havia d'apor­tar per tirar enda­vant el cen­tre inter­mo­dal del Far d'Empordà-Vila­ma­lla. El Minis­teri de Foment havia de fer arri­bar l'ample euro­peu fins a la futura estació inter­mo­dal i la Gene­ra­li­tat s'encar­re­gava de la ter­mi­nal. Aquesta és una inversió molt recla­mada. L'últim anunci que va fer l'Estat va ser que es tira­ria enda­vant l'any que ve. Però no s'ha pres­su­pos­tat i això ha aixe­cat veus crítiques al ter­ri­tori i també en el món empre­sa­rial.

Ara la Gene­ra­li­tat parla d'alter­na­ti­ves i asse­gura que “aviat pas­sa­ran coses” en aquest sen­tit. Pel direc­tor gene­ral de Cimalsa –empresa pública de la Gene­ra­li­tat que pro­mo­ci­ona, ges­ti­ona i admi­nis­tra cen­trals inte­gra­des de mer­ca­de­ries–, quan es des­en­ca­lli el Far-Vila­ma­lla, això també tindrà un efecte posi­tiu en el cen­tre logístic Logis Empordà, adja­cent al futur cen­tre inter­mo­dal, ja que aquest espai per­metrà ges­ti­o­nar les mer­ca­de­ries del tren al camió i a la inversa. Per la Gene­ra­li­tat, és indis­pen­sa­ble que hi hagi l'ample euro­peu que havia promès l'Estat.

Pre­ci­sa­ment, a Logis Empordà, l'empresa MT Trucks ha adqui­rit una par­cel·la de 8.000 m² amb la intenció d'ins­tal·lar-hi un con­ces­si­o­nari ofi­cial de Renault Trucks a la demar­cació de Girona. Ja ha començat les obres i té pre­vist inau­gu­rar-lo en el segon tri­mes­tre del 2016. Actu­al­ment a Logis Empordà hi ha cinc empre­ses, dues de les quals s'hi han incor­po­rat els últims dos anys. Cimalsa admet que avança a un “ritme lent”, però des­taca que és una “inversió impor­tant” i que hi ha con­ver­ses amb altres empre­ses interes­sa­des. El direc­tor gene­ral de l'empresa pública des­taca la importància de la posada en marxa de l'estació inter­mo­dal per impul­sar Logis Empordà.

El cen­tre de logística té una superfície de 73 hectàrees, de les quals n'hi ha 22 d'urba­nit­za­des, la pri­mera fase. És a tocar de la inter­mo­dal del Far-Vila­ma­lla.

LA FRASE

Hem de buscar solucions per no estar pendents de si Adif i l'Estat paralitzen el projecte
Isidre Gavín
director general de Cimalsa

LA XIFRA

5
empreses
estan instal·lades a Logis Empordà, dues de les quals s'hi han incorporat en els últims dos anys.

LA DATA

2016
S'havia
de fer arribar l'ample europeu fins a la futura terminal del Far-Vilamalla, però ara es busquen nous sistemes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia