Infraestructures i serveis

Infraestructures

Intens debat per la variant nord d'Olot

Tècnics i representants d'entitats van exposar els seus models

L'acte va ser organitzat pels grups de l'oposició

Olot ha de res­pon­dre perquè vol una vari­ant i en això van coin­ci­dir tots els par­ti­ci­pants en el debat sobre aquesta infra­es­truc­tura orga­nit­zat pels grups de l'opo­sició a l'Ajun­ta­ment –ERC, la CUP i Olot en Comú– coin­ci­dint amb la con­sulta popu­lar sobre la neces­si­tat d'aquesta infra­es­truc­tura. El doc­tor en Urba­nisme Fran­cesc Magrinyà va apos­tar per una vari­ant que resol­gui la mobi­li­tat comar­cal, ja que el 60% del trànsit es genera a Olot. “El pro­blema és el trànsit entre Olot i Cas­tell­fo­llit i Sant Joan les Fonts, que és el que genera movi­ment econòmic”, va dir, i va pro­po­sar que el vial sud sigui d'un sol sen­tit. El geòleg del Cen­tre per la Sos­te­ni­bi­li­tat Ter­ri­to­rial, Llo­renç Pla­na­gumà, va denun­ciar que l'última modi­fi­cació del pro­jecte es va fer només per tràmit de ponència i calia que fos ordinària. “Sem­pre serà impug­na­ble, perquè afecta un parc natu­ral”, va dir. A més, va rei­vin­di­car la medi­ació ambi­en­tal per defi­nir-ne el model.

L'arqui­tecte i exre­gi­dor Joan Albesa va insis­tir que cal dis­se­nyar la vari­ant tenint en compte que per un cos­tat hi ha una auto­via i per l'altre un eix inter­co­mar­cal. Albesa va recor­dar que la vari­ant ja era objecte de debat fa trenta anys quan no hi havia ni l'auto­via ni Bra­cons i es par­lava de la vari­ant nord, entre les Tries i la Canya.

El pre­si­dent de la Fede­ració d'Asso­ci­a­ci­ons deVeïns d'Olot, Josep Comas, va afir­mar que la con­sulta no és necessària i que és indis­pen­sa­ble tirar enda­vant la cons­trucció de la vari­ant. Comas va recor­dar que fa 14 anys els veïns dels bar­ris afec­tats es van mani­fes­tar farts que una zona on viuen 9.000 habi­tants esti­gui par­tida per un vial amb un trànsit diari de 9.000 vehi­cles de mit­jana. Final­ment, Car­les San­taulària, de l'Agru­pació Natu­ra­lista i Eco­lo­gista de la Gar­rotxa, va afir­mar que la vari­ant d'Olot no s'ha de plan­te­jar com a la con­tinuïtat de l'eix de Bra­cons i va cri­ti­car que el traçat es va dis­se­nyar amb una visió del país que prové dels anys noranta, segons la qual calia superar els 100.000 habi­tants per evi­tar un futur magre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia