Infraestructures i serveis

Primera obra per unir els tramvies per la Diagonal

El govern destina 37 milions al tram Verdaguer-Glòries i canviarà una estació

Circularà sense catenària

Pri­mera obra amb pro­jecte i finançament per fer rea­li­tat la unió dels dos tram­vies de l’àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona per la Dia­go­nal. El govern va apro­var ahir des­ti­nar 37,6 mili­ons d’euros a la cons­trucció del tram Glòries-Ver­da­guer del Tram­besós, per tal que l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona i l’Auto­ri­tat del Trans­port Metro­po­lità (ATM) afron­tin les obres d’urba­nisme i de cons­trucció de la línia. Una dècada després que es plan­tegés el pri­mer pro­jecte per fer rea­li­tat la unió dels dos tram­vies per la Dia­go­nal, de Fran­cesc Macià, on s’acaba el Tram­baix, a Glòries, on fina­litza el Tram­besós, l’apro­vació del finançament per a les obres rati­fica la volun­tat de les admi­nis­tra­ci­ons d’unir les línies.

Es tracta d’allar­gar la xarxa de tram­via d’1,8 quilòmetres, amb tres noves para­des, ano­me­na­des Ver­da­guer, Sicília i Monu­men­tal, men­tre que la parada exis­tent de Glòries es resi­tuarà davant del Museu del Dis­seny, i la gran nove­tat de l’obra és que el tram­via cir­cu­larà sense catenària. La dar­rera parada seria a la inter­secció entre la Dia­go­nal i el pas­seig de Sant Joan i el car­rer Mallorca.

La par­tida per­metrà a l’ATM de posar a lici­tació els tre­balls. La segona tinent d’alcalde de Bar­ce­lona, Janet Sanz, pre­veu man­te­nir el calen­dari anun­ciat fa alguns mesos i començar les obres d’ade­quació la tar­dor d’aquest any. Sanz cele­brava ahir que “el pro­jecte d’ampli­ació del tram­via avanci i nos s’aturi”. “Estem molt satis­fets de l’acord.”

Per altra banda, TMB rea­lit­zarà a par­tir del juliol una prova real amb pas­sat­gers de l’autobús Lion’s City 18E, un arti­cu­lat de 18 metres total­ment elèctric fabri­cat per MAN, que l’hi ha cedit per un any. És el pri­mer autobús arti­cu­lat d’aquesta llar­gada i de tracció 100% elèctrica fabri­cat en sèrie que pot desen­vo­lu­par una jor­nada de ser­vei urbà tan sols amb la càrrega noc­turna de les seves bate­ries a la cot­xera, i que, per tant, pot ope­rar sense infra­es­truc­tura de recar­rega al car­rer. Només en cir­cula un de simi­lar a Europa, a Colònia.

LA DATA

2023
és l’any que podrien circular ja els primers combois entre Glòries i Verdaguer per aquest tram.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia