Infraestructures i serveis

Renfe reactiva l’oferta de bitllets combinats amb oferta cultural i de lleure

Festivals d’estiu, parcs temàtics, enoturisme i esports d’aventura són algunes de les propostes

El 2019 van tenir 325.000 viatgers i volen recuperar la demanda

Posar el tren com a alter­na­tiva al trans­port pri­vat per acon­se­guir un turisme més sos­te­ni­ble, aquest és l’objec­tiu de Renfe amb els seus bit­llets com­bi­nats. L’oferta d’aquest estiu, a més, vol donar oxi­gen a la cul­tura i el lleure, uns sec­tors que han patit de forma espe­cial la crisi sanitària, tal com explica Jesús Pozo, gerent comer­cial de Roda­lies de Cata­lu­nya.

El ven­tall d’oferta és ampli. Hi ha 22 pro­duc­tes com­bi­nats amb bit­llets de roda­lies a dife­rents punts de Cata­lu­nya on es pot fer alguna acti­vi­tat amb des­compte. “Renfe mira d’inno­var en la seva oferta”, explica Jesús Pozo, que afe­geix que durant els mesos d’estiu s’incre­men­ten les pro­pos­tes asso­ci­a­des a fes­ti­vals, amb nou en total. N’hi ha que repe­tei­xen, com ara el Canet Rock, al qual s’afe­gei­xen reforços i ser­veis espe­ci­als de tren per faci­li­tar l’accés i la tor­nada als assis­tents, com també es fa al fes­ti­val Vida, de Vila­nova i la Geltrú; els fes­ti­vals bar­ce­lo­nins Jar­dins de Pedral­bes, Grec i Cruïlla; el Fes­ti­val Cas­tell de Pera­lada; el Fes­ti­val Jar­dins de Ter­ra­mar, a Sit­ges, i l’Arts d’Estiu, a Pineda de Mar. Aquest any s’hi afe­geix el nou Cer­da­nya Music Fes­ti­val, a Alp.

El pro­duc­tes com­bi­nats per acce­dir a parcs temàtics i altres atrac­ci­ons turísti­ques tenen l’incen­tiu d’un des­compte que, en alguns casos fa que el des­plaçament en tren tin­gui un cost zero, com en el cas de Port Aven­tura, un dels bit­llets com­bi­nats més venuts. “Gene­ren una demanda de mobi­li­tat molt interes­sant per al nos­tre negoci perquè ocu­pen pla­ces a les hores vall i els caps de set­mana, quan els trens no van plens”, asse­gura el gerent comer­cial de Roda­lies. L’any 2019 es va tan­car amb més de 325.000 viat­gers que van uti­lit­zar aquests pro­duc­tes i van gene­rar 1,4 mili­ons d’euros. “En tot el volum de negoci de Roda­lies pot sem­blar insig­ni­fi­cant, però s’han gene­rat sense repre­sen­tar un cost addi­ci­o­nal”, manté Pozo, que afe­geix que aquest any es vol impul­sar l’oferta rela­ci­o­nada amb la natura i acti­vi­tats com ara l’eno­tu­risme.

LA XIFRA

22
productes combinats
d’activitats culturals i de lleure amb bitllets de tren ofereix Renfe aquest estiu.

Descobrir el Baix Llobregat en Tram

Fer turisme sostenible i de proximitat és l’objectiu de la Ruta del Tram, una iniciativa impulsada pel Consorci de Turisme del Baix Llobregat i Tram, que convida a descobrir indrets rellevants, edificis emblemàtics i l’oferta gastronòmica a l’entorn del tramvia al Baix Llobregat. La ruta ofereix descomptes per visitar els atractius turístics i culturals propers a la xarxa Trambaix i inclou propostes culturals i d’oci. A més, dona a conèixer una selecció de restaurants de cuina quilòmetre 0, amb productes frescos del Parc Agrari del Baix Llobregat. Per gaudir dels descomptes especials només cal accedir a www.rutadeltram.cat , activar la promoció i mostrar-la als establiments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia