Serveis

El primer bus exprés de les comarques de Girona té una bona arrencada

El nou servei s'està aplicant al corredor Olot-Girona amb la companyia Teisa, que valora positivament el nombre de viatgers del primer mes

Les pri­me­res dades del nou ser­vei Bus Exprés.​cat entre Olot i Girona han satis­fet Teisa (la com­pa­nyia con­ces­sionària de la línia, pro­mo­guda per la Gene­ra­li­tat) i per­me­ten augu­rar un bon futur al nou ser­vei. Al llarg del mes de juliol han pujat a aquests auto­bu­sos, que cobrei­xen el tra­jecte en 55 minuts, 2.640 per­so­nes. Si hi sumem els usu­a­ris de la línia con­ven­ci­o­nal, el nom­bre d'usu­a­ris de la Teisa entre Olot i Girona (i a l'inrevés) al mes de juliol va ser de 5.209, una xifra un 31% supe­rior a la del mateix període de l'any pas­sat. Tot i això, la mit­jana de viat­gers per expe­dició del fla­mant Bus Exprés.​cat és baixa (6,5), però el gerent de Teisa, Àlex Gila­bert, ho matisa: “Hem de tenir en compte que som a l'estiu i hi ha menys usu­a­ris; la mit­jana no és dolenta, estem satis­fets.” El res­pon­sa­ble de la con­ces­sionària hi afe­geix que en els busos de pri­mera hora del matí i última hora de la tarda el nom­bre de pas­sat­gers és sovint d'entre 15 i 30. Per man­te­nir el Bus Exprés.​cat, la Gene­ra­li­tat exi­geix un mínim de cinc viat­gers per expe­dició i, per tant, l'Olot-Girona no hau­ria de peri­llar. “La nos­tra prova de foc serà a par­tir del setem­bre”, con­clou Gila­bert. Aquest és el pri­mer Bus Exprés.​cat de les comar­ques de Girona. Ofe­reix setze tra­jec­tes entre les dues ciu­tats (vuit en cada sen­tit) amb una freqüència de dues hores. La majo­ria de les expe­di­ci­ons són direc­tes, men­tre que cinc en sen­tit Girona i qua­tre en sen­tit Olot tenen una única parada intermèdia, a Besalú. Els viat­gers dis­po­sen de premsa i Wi-Fi. El tiquet costa entre 4,33 euros i 7,45 euros.

Per­fil i pre­vi­si­ons

Com en la línia con­ven­ci­o­nal, gent jove i gent gran són els prin­ci­pals cli­ents. Els pri­mers, per motius d'estu­dis, i els segons, per fer ges­ti­ons en alguna de les dues ciu­tats. Qüesti­ons labo­rals són l'altre motiu prin­ci­pal per fer ser­vir el bus. Dar­re­ra­ment –ha expli­cat Gila­bert– es nota un aug­ment del nom­bre de turis­tes entre els viat­gers.

La direcció gene­ral de Trans­ports i Mobi­li­tat té pre­vist posar en ser­vei a les comar­ques de Girona sis línies més de la xarxa Exprés.​cat a mitjà ter­mini: Bla­nes-Llo­ret, Figue­res-Roses, Girona-Palamós, Girona-Santa Coloma, Girona-Llo­ret i Girona-Tor­ro­e­lla-l'Estar­tit.

LA FRASE

La nostra prova de foc serà a partir del setembre
Àlex Gilabert
GERENT DE TEISA

LES XIFRES

6,5
viatgers per trajecte
és la mitjana d'usuaris, un nombre que Teisa diu que és bo.
2.640
usuaris
ha tingut el nou servei les quatre primeres setmanes de funcionament.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia