Serveis

Vila admet el “fracàs” en el desdoblament de la R3

L'Estat ha incomplert el pacte i el conseller diu que sent fins i tot “un punt d'humiliació”

El polític defensa que en acabar aquest 2015 les millores a l'estació de Tarragona estaran acabades

Mea culpa del con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat del govern, Santi Vila, res­pecte a l'atu­rada del des­do­bla­ment de la R3 de roda­lies entre Mont­cada i Rei­xac i Vic, una obra, però, que és com­petència del Minis­teri de Foment. Vila, en una entre­vista ahir a La Xarxa, va asse­gu­rar que sen­tia fins i tot “un punt d'humi­li­ació” en el tracte de l'Estat per aquest tema. Vila con­fi­ava en la paraula de Foment, entre altres coses per la seva relació per­so­nal amb la minis­tra Ana Pas­tor, però l'acord ha que­dat en paper mullat . El govern i l'Estat van pac­tar, l'any 2013, que, des­car­tat el des­do­bla­ment inte­gral de la línia, la pri­mera opció de la Gene­ra­li­tat, pel seu alt cost econòmic, s'estu­di­a­ria la pro­posta de fer-ho en tres trams, dos al Vallès Ori­en­tal i un a Osona, per millo­rar la capa­ci­tat de la línia R3 de roda­lies i incre­men­tar la freqüència de trens. La inversió pre­vista se situ­ava entre els 60 i 70 mili­ons d'euros. El calen­dari pre­veia l'ela­bo­ració dels estu­dis infor­ma­tius al llarg del 2014, la posada a lici­tació de les obres durant aquest 2015 i l'exe­cució dels tre­balls el 2016. Ha pas­sat tot el 2014 sense cap avenç.

El con­se­ller va defen­sar aquest des­do­bla­ment fer­ro­vi­ari com a “fona­men­tal” per al ter­ri­tori, men­tre que va defen­sar que “en el tram de Vic a Ripoll es poden cer­car altres fórmu­les basa­des en la inter­mo­da­li­tat”. Jus­ta­ment avui es reu­nirà, a Ripoll, amb alcal­des afec­tats per l'atu­rada d'aquest pro­jecte. Vila va asse­gu­rar que “més enllà d'obrir expe­di­ents cada cop que hi ha un pro­blema de ser­vei, poc més podem fer”.

Obres a Tar­ra­gona

Tot i adme­tre aquest fracàs res­pecte al des­do­bla­ment de la R3, Vila va defen­sar que el Minis­teri de Foment està com­plint amb el pacte d'inver­tir de l'ordre de 200 mili­ons d'euros en la millora de dife­rents infra­es­truc­tu­res d'Adif. I, en aquest sen­tit, va ser taxa­tiu en asse­gu­rar que “a finals d'any les obres d'ade­quació de l'estació de Tar­ra­gona esta­ran aca­ba­des; aquest era el com­promís de Foment i igual que estan com­plint a Cal­des o a Figue­res, com­pli­ran allà”. Vila va asse­gu­rar que ente­nia les quei­xes de la soci­e­tat civil i de l'Ajun­ta­ment de Tar­ra­gona però també va insi­nuar que la pro­testa apa­rei­xia ara per la pro­xi­mi­tat de els elec­ci­ons muni­ci­pals. “A ningú se li escapa en quin any estem”, va sen­ten­ciar.

En l'entre­vista, Vila es va feli­ci­tar pel fet que Foment es plan­tegi, com ha fet la Gene­ra­li­tat, des­viar els cami­ons de les car­re­te­res con­ven­ci­o­nals a les auto­pis­tes, abo­nant part del preu del peatge, per millo­rar la segu­re­tat de la xarxa viària. “Els cami­ons han de cir­cu­lar per les auto­pis­tes on les car­re­te­res con­ven­ci­o­nals no esti­guin des­do­bla­des, com ho hem fet nosal­tres a les comar­ques giro­ni­nes”, va dir.

LES FRASES

El fracàs en el desdoblament de la línia R3 de rodalies el visc amb un punt d'humiliació
Entenc les queixes de Tarragona, però no podem oblidar en quin any estem
Santi Vila
Conseller de territori i sostenibilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia