Infraestructures i serveis

iNFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Busos més grans i adaptats connectaran Pineda i Calella

Presenten els tres nous vehicles interurbans, amb capacitat per a 53 passatgers i amb més maniobrabilitat en carrers estrets

El servei de transport urbà costa 360.000 euros cada any

La con­nexió en trans­port urbà entre Cale­lla i Pineda gua­nya en capa­ci­tat i, sobre­tot, dóna res­posta al col·lec­tiu de per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda. Ahir es va fer la pre­sen­tació ofi­cial dels tres nous busos que subs­ti­tui­ran el parc actual. Els van pre­sen­tar com a vehi­cles molt més efi­ci­ents i adap­tats a les carac­terísti­ques d'un recor­re­gut que ha de patir sovint car­rers força estrets. El con­se­ller dele­gat de l'empresa Sagalés, que ges­ti­ona el ser­vei, Ramon Sagalés, va des­ta­car que els nous busos són més llargs, amb capa­ci­tat per a 53 pas­sat­gers, amb 17 seients i una plaça per a per­so­nes amb pro­ble­mes de mobi­li­tat. “A més, estan equi­pats amb rampa, que es pot moure tant de manera automàtica com manual, i també són de pis baix, fet que faci­lita l'accés de tots els pas­sat­gers”, va pre­ci­sar.

L'alcal­dessa de Cale­lla, Mont­ser­rat Can­dini (CDC), va inci­dir en la capa­ci­tat de “tren­car fron­te­res” entre els muni­ci­pis quan es tracta de pen­sar en el ser­vei al ciu­tadà i va valo­rar els bons resul­tats obtin­guts del tàndem for­mat per l'admi­nis­tració pública i l'empresa pri­vada. “La vocació de ser­vei i la com­pli­ci­tat com a pri­o­ri­tats han fun­ci­o­nat”, va dir alhora que con­vi­dava l'alcalde de Pineda, Xavier Amor (PSC), a con­ti­nuar com­par­tint pro­jec­tes con­junts. Amor va recor­dar la bona valo­ració que fan els usu­a­ris del bus urbà, que es tra­du­eix en xifres d'ús que el 2015 van arri­bar als 260.000 pas­sat­gers. “Molta gent l'agafa sobre­tot per anar a l'hos­pi­tal”, va comen­tar con­vençut.

De la seva banda, el direc­tor gene­ral de Trans­ports i Mobi­li­tat, Pere Padrosa, va pun­tu­a­lit­zar que un dels objec­tius de la Gene­ra­li­tat pel que fa al trans­port interurbà entre pobla­ci­ons mit­ja­nes –dels busos en diuen urba­nets– és acon­se­guir la seva plena acces­si­bi­li­tat abans del 2020, data que serà obli­gat per llei. “Ens hem avançat i cada nou vehi­cle ja com­pleix els requi­sits”, va dir. Padrosa va con­fir­mar que el cost del ser­vei és de 360.000 euros l'any, i que la Gene­ra­li­tat aporta 180.000 euros. La mei­tat res­tant es repar­teix pro­por­ci­o­nal­ment entre els dos muni­ci­pis que se'n bene­fi­cien.

LA XIFRA

260.000
passatgers
van utilitzar el 2015 el servei de bus urbà que uneix els municipis de Pineda de Mar i de Calella.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia